Novice

Zanimive evropske številke: elektrika močno dol, priključni hibridi kot edini gor

Prodaja novih avtov v Evropi je v marcu padla za 2,8 odstotka, predvsem na račun slabše prodaje baterijsko-električnih modelov pri Volkswagnu in Stellantisu.

V marcu je bilo v Evropi prodanih 1,38 milijona novih avtomobilov, padec prodaje pa je v največji meri povezan z ohlajanjem trga električnih vozil v Nemčiji, na Švedskem in Norveškem. Kot so zapisali pri ACEA (Zveza evropskih avtomobilskih proizvajalcev) so trije omenjeni trgi padli za kar 11 odstotkov.

Drugi zaporedni padec prodaje

NewTourneoConnectPHEV_17-min
Največj so izgubili baterijsko-električni modeli.

Gre za drugi zaporedni mesec, ko so zaznali padec prodaje v Evropi (vključno z Veliko Britanijo). Deloma so za marčevsko slabše povpraševanje krivi tudi velikonočni prazniki, a analitiki še vedno opozarjajo, da so največji “krivci” visoke obresti financiranja in umik radodarnih subvencij za nakup baterijsko-električnih modelov. Poleg dveh največjih avtomobilskih skupin v Evropi so padec prodaje zabeležili tudi pri Tesli in Mercedes-Benzu.

Ravno prodajni rezultati baterijsko-električnih modelov v zadnjih štirih mesecih so prisilili nekatere tradicionalne proizvajalce avtomobilov, da so znova premislili, kdaj bodo iz ponudbe umaknili modele z motorji na notranje zgorevanje. Mercedes je februarja že prilagodil svojo stretegijo. Baterijsko-električni modeli bodo polovico njihove prodaje dosegli bistveno kasneje, kot so pričakovali, zato podaljšujejo življenje klasičnim modelom. V težavah se je znašla tudi Tesla, ki bo zaradi slabše prodaje odpustila več kot 10 odstotkov delovne sile. Tudi v Italiji prodaja električnih vozil ni rožnata. Padla je za kar 34 odstotkov, a predvsem zaradi tega, ker kupci čakajo napovedane bogate državne subvencije, ki jih je pred časom napovedala vlada. Po drugi strani Volkswagen za nakup baterijsko-električnih vozil v Nemčiji ponuja svoje izdatne popuste, a tudi to ni dovolj velika spodbuda za kupce. Prodaja vseh baterijsko-električnih modelov v Nemčiji je v marcu upadla za 29 odstotkov.

Kompromis?

Kupci še vedno tarnajo predvsem nad slabo polnilno infrastrukturo in nezanesljivostjo slednje. Posledično se obračajo k priključnim hibridom, ki ponujajo nekaj deset ali že več kot sto kilometrov električnega dosega ter ohranjajo dolg doseg z motorjem na notranje zgorevanje. Prodaja slednjih je narasla za 0,7 odstotka, s tem zagonom pa so prodajno premagali tudi bencinsko gnane modele, katerim je prodaja upadla za 8 odstotkov. Prodaja dizelsko gnanih modelov pa se je znižala za konkretnih 18 odstotkov.

Avtomobilizem.com (Vir: Europe Autonews. Foto: Gašper Pirman, Ford.)

Mnenja uporabnikov

4 komentarjev za "Zanimive evropske številke: elektrika močno dol, priključni hibridi kot edini gor"


cc09
12 dni 16 ur nazaj

Prodaja bencinarjev padla za 8%, prodaja dizlov je padla za 18%, za padec prodaje vseh skupaj za 2,8% je pa kriv predvsem padec prodaje električnih, za katere v članku NE piše kolk so padli, razen v parih državah.

Matematika se tu ne izide.

13 dni 13 ur nazaj

Po kakšni logiki so velikonočni prazniki vplivali na prodajo?
Sam sem vedno mislil da se v statistiko štejejo novoregistrirani avti. Ti avti so bili naročeni že v lanskem letu.
Ali kaj narobe razumem?

xxl
13 dni 13 ur nazaj

Tako nekako tudi sam razmišljam. HEV ali PHEV, ostalo me ne zanima.

drugmirko
13 dni 2 ur nazaj

jep…. PHEV, če se recimo v službo dnevno voziš do 30km v eno smer in imaš možnost polnit doma čez noč in HEV, če nimaš ali, če opraviš večino dnevnih voženj po mestu, kjer te ustavljajo semaforji in se ti baterija polni na zaviranjih do njih, elektrika pa pomaga nižat porabo pri speljevanjih z njih…
eventuelna dolge vožnje pa lepo na bencin, z ne bistveno težjim avtom od “navadnih”.

 
Mazda CX-80: petmetrski paradni konj za evropske uživače
Gašper Pirman je postal član žirije Autobest