Sedem mesecev popolne zapore

Namesto devetih mesecev bo polovica hitre ceste čez Rebrnice zaradi postavljanja protivetrnih ograj in vzdrževalnih del popolnoma zaprta za promet dva meseca manj. Najprej bodo od sredine letošnjega avgusta do konca novembra zaprli hitro cesto za navzdol, nato pa od konca julija do konca novembra prihodnje leto za navzgor. Vmes bodo še krajše delne zapore, prvo bodo postavili že prihodnji teden.

 Zaradi postavljanja protivetrnih ograj in drugih vzdrževalnih del 
bo promet na hitri cesti med Razdrtim in Vipavo od prihodnjega 
tedna do konca novembra 2026 oviran.   Foto: Dars
Zaradi postavljanja protivetrnih ograj in drugih vzdrževalnih del bo promet na hitri cesti med Razdrtim in Vipavo od prihodnjega tedna do konca novembra 2026 oviran.  Foto: Dars

VIPAVA, RAZDRTO > Potem ko so predstavniki Darsa pripadnike intervencijskih služb lani šokirali s svojim nespametnim načrtom zapore hitre ceste med Radzrtim in Vipavo in so se morali v reševanje zapleta najprej vključiti župani, nazadnje pa še obrtna in gospodarska zbornica, so z Darsa včeraj končno objavili načrt predvidenih zapor.

Na Darsu so sprva predvidevali, da bo popolna zapora ene ali druge polovice hitre ceste trajala devet mesecev, zdaj pa so ta čas skrajšali za dva meseca. Popolna zapora hitre ceste od Razdrtega proti Vipavi (navzdol) bo torej trajala od sredine avgusta do konca novembra letos, popolna zapora hitre ceste v obratni smeri (navzgor) pa od konca julija do konca novembra prihodnje leto.

3

mesece bo letos zaprta hitra cesta navzgor in

4

mesece prihodnje leto navzdol

Stari ovinki bodo znova oživeli

Seveda pa dela na hitri cesti ne bodo trajala le teh sedem mesecev, ampak so se že začela in že potekajo. Zaradi varnosti delavcev in potrebe po prostoru za njihovo mehanizacijo bodo postavili več delnih zapor. Že prihodnji teden bodo tako zaprli šest kilometrov voznega pasu od Razdrtega proti Vipavi, zapora pa naj bi trajala do sredine avgusta. Ves promet bo ta čas nemoteno potekal po prehitevalnem pasu.

Nato bo sledila 100-dnevna popolna zapora hitre ceste za navzdol, med katero bodo vozniki z motorji, osebnimi avti, avtobusi in tovornjaki s ciljem v Sloveniji morali od Razdrtega do Vipave spet voziti po stari cesti čez Rebrnice. V Vipavi bodo spet lahko zapeljali na štiripasovnico. Tovornjake v tranzitu, ki mejo z Italijo zdaj prečkajo v Vrtojbi, bodo preusmerili naprej po avtocesti in na Fernetiče. Promet navzgor bo tačas potekal nemoteno po obeh pasovih hitre ceste.

Seveda dela na hitri cesti ne bodo trajala le teh sedem mesecev, ampak so se že začela in že potekajo. Zaradi varnosti delavcev in potrebe po prostoru za njihovo mehanizacijo bodo postavili več delnih zapor. Že prihodnji teden bodo tako zaprli šest kilometrov voznega pasu od Razdrtega proti Vipavi.

V nižinah dvosmerno po eni polovici

Ko bodo konec novembra končali dela na severni polovici hitre ceste, naj bi do sredine januarja 2026 zaprli oba prehitevalna pasova med streliščem Mlake in Vipavo, za navzgor pa bodo zaprli še 700 metrov voznega pasu pri viaduktu Šumljak.

Od druge polovice januarja do konca julija prihodnje leto bodo na nižinskem delu ceste za krajši čas popolnoma zapirali krajše odseke in promet preusmerili dvosmerno na drugo polovico ceste, v smeri proti Razdrtem pa bodo zaprli še poldrugi kilometer voznega pasu.

V zadnji fazi pa naj bi od konca julija do konca novembra popolnoma zaprli hitro cesto za navzgor. Pri tem bo promet potekal enako kot ob prvi popolni zapori. Promet od Vipave proti Radzrtemu (navzgor) bodo preusmerili na že obnovljeno severno polovico hitre ceste, promet navzdol bo spet tekel po stari cesti čez Rebrnice, tovornjaki v tranzitu pa bodo morali znova čez Fernetiče.

Šoferji pričakujejo pravočasne pogovore

V prometnih sekcijah obrtno-podjetniške zbornice in gospodarske zbornice, ki sta minuli teden zahtevali sestanek z Darsom in infrastrukturnim ministrstvom, pozdravljajo ustrezno in pravočasno komuniciranje med vsemi vpleten imi in pravijo, da je tako komuniciranje ključno za pretočnost in varnost prometa.

Na obeh zbornicah zdaj pričakujejo, da jih bo Dars tudi v prihodnje seznanjal in vključeval v načrtovanje obsežnih del na avtocestnem križu še preden bi sam določil režim zapor in omejitev. Pristojnim so tudi priporočili, naj uradne informacije o poteku del objavljajo tudi v tujih jezikih.


Najbolj brano