Prestižni križanec, ki ga poganja elektrika
Japonska premijska znamka je na neki točki v času in prostoru ugotovila, da ob takih in drugačnih hibridih potrebuje še pravega električarja.
Elektro gnani Lexus RZ je odgovor na aktualne trende v avtomobilski industriji. Foto: Artur Švarc
Že manjši UX se je šel električno solo kariero, ampak je v osnovi narejen na običajni platformi in tudi kot običajen hibrid, medtem ko je večji RZ narejen na električni in platformi, ki pa je tudi hišna in jo uporabljata tudi električna ekvivalenta Toyota bZ4X in Subaru. In prav Lexus od te trojice izstopa s prefinjenim dizajnom, kakovostnimi materiali in izdelavo ter najbolj mišičastim pogonom. S pravo bakreno barvo je ta japonski samuraj, ne, pravzaprav je prej plemiški šogun zelo izpostavljen na cesti, tradicionalno ostri robovi z dodatkom črnih obrob in črnim sprednjim pokrovom pa prominenco še poudarijo.
Premijska zasnova potniške kabine
Notranjost je pričakovano odeta v prestižnejše materiale, daleč od trde plastike, izbor opreme pa pomeni, ali bo to tkanina ali usnje. Testni primerek je imel notranjost odeto v črnino in dopolnjeno s temno sivimi lesenimi vstavki in nekaj kromiranimi robovi. Očem prijazno in estetsko všečno. Na sredini armaturne plošče je vtisnjen 14-palčni infozabavni sistem, dovolj velik za malo starejše oči, grafično dovolj dodelan, da ni videti dolgočasen in cenen. In to je tudi edini način upravljanja.
Tehnični podatki
Pogon: 2 x električni motor z maksimalno močjo 230 kW
Navor: 435 Nm
Baterija: litij-ionska 64,0 kWh (uporabna vrednost)
Moč polnjenja (DC): 150 kW
Dimenzije: 4805 mm x 1898 mm x 1635 mm
Medosna razdalja: 2850 mm
Najvišja hitrost: 160 km/h
Doseg: 404 km
Teža: 2075 kg
Cena: 75.200 evrov (z dodatno opremo 78.240 evrov)
Na spodnjem delu zaslona so stalno prisotni “gumbi” za klimatsko napravo. Vendarle, umetelno sta tam še dva vrtljiva gumba, delno kar čez zaslon, kjer “zavrtimo” želeno temperaturo. Volan prav tako želi ponuditi neko multi- in več-funkcijsko upravljanje vsega mogočega. Na obeh straneh krakov so smerne tipke, s katerimi lahko uporabnik prenastavlja vse mogoče, brez da se ukvarja z zaslonom, vse je pred očmi na prikazovalniku in merilnikih. Je pa reč precej komplicirana in ne preveč intuitivna in zahteva kar nekaj učenja. Morda čez čas ja, ampak med samim testom sem se raje ukvarjal z zaslonom. Sedenje je dovolj udobno in pregledno, da RZ štrli iz povprečja. Malce prilagajanja kolen bodo zahtevali zadnji sedeži, za njimi pa je 568 litrov prtljažnika, povečljivega do 1515 litrov, pri čemer določen del požre okrogla torba na zadrgo, kamor spravljamo kabel za polnjenje.
Dva elektromotorja in štirikolesni pogon
Lexusov del trojice tehnično enakih avtomobilov je edini, ki ponuja zgolj štirikolesno gnano različico, pri čemer sta dva elektromotorja, vsak na svoji osi, tudi najmočnejša. Skupna moč je 230 kilovatov in 435 Nm navora, močnejši 150-kilovatni je spredaj, zadnjo os vrti šibkejši 80-kilovatni. Konstrukcijsko tako štirikolesni pogon spominja na SUV klasiko, kjer je zadnji pogon le dopolnilo. Oba motorja v paru delujeta bliskovito, enako se tudi pogon odzove na morebitno podrsavanje zaradi obilice navora, tako da koles praktično ni mogoče zavrteti v prazni.
Prazen tehta skoraj dve toni, zato je tudi podvozje nekoliko trše in posledično boste vedeli, če prečkate kake čudne artefakte na cesti (jaški, luknje, tračnice in večji kamni). Zanimivo je, da ima RX aktivno dušenje zvoka in v tako tihem avtu se redkokdaj peljemo, če sploh. Kljub tršemu podvozju RX ni kaj prida navdušen nad dinamično vožnjo; pri naglo odpeljanih ovinkih zna kar veselo “počepat” na stran, čez volan in hrbet pa se bo vsak hip čutila tudi večja teža. Izdatna moč, udobje in še nekaj parametrov pač RZ naslavljajo na bolj umirjene voznike.
Krepko čez 70 tisočakov
Nekaj jeze pa je potem prišlo s samim električnim pogonom. Baterija ima kapaciteto 63,4 kWh, ki se v pozno jesenski praksi ni najbolje obnesla. Doseg je bil dejansko okoli 250 kilometrov, morda še kak kilometer manj. Čeprav Lexus obljublja polnjenje s 150 kilovati moči, pa je edina polnilnica v moji soseščini streljaj od bloka, s podpisom bencinskega giganta, delala z zelo slabimi 5 kilovati, na hitri polnilnici pa se moč polnjenja ni povzpela čez 50 kilovati. Ko tako vidiš, da si je reč praktično na mojem dvorišču za 200-kilometrsko vzela skoraj 20 ur časa, hitro odložiš tako pot. Tudi dvakratno nočne prekinitve polnjenja brez razloga mu ne gredo v plus. Poraba je zelo različna. WLTP obljublja 18,4 kWh za stotnijo kilometrov, z gretjem in malenkostmi pa je bila ves čas bližje 25 kot 20 kWh.
Zdaj, kam postaviti čistokrvni električni Lexus. Zaradi dosega in same cene verjetno ni najbolj konkurenčen drugim primerljivim vozilcem, je pa zato zagotovo namenjen tradicionalnim kupcem znamke (in ali Japoncev), ki so si končno zaželeli še električni avto, za katerega točno vedo, kaj hočejo in kaj dobijo. Osnovna cena RZ je 75.200 evrov, z nekaj malega dodatki pa se dvigne na končnih 78.240 evrov.