Poraba 6,4 l/100km Največja hitrost 206 km/h Cena 31.160 eur
Plusi
  • motor in menjalnik
  • lega na cesti in vodljivost
  • delovanje in svetilnost matričnih LED žarometov ter preklopa dolgih luči
  • ergonomija
  • način upravljanja funkcij in multimedijskega sistema preko fizičnih rotacijskih gumbov in tipk na sredinski konzoli
Minusi
  • potreben vklop funkcije auto-hold po vsakem zagonu motorja
  • moteče prekinjanje brezžične povezave Android Auto
  • majhna prostornina prtljažnika glede na zunanje mere avtomobila

V želji po klasični pogonski kombinaciji in avtomobilu, ki na sodoben način ohranja tradicionalne vrednote, se v času vsesplošne prevlade športnih križancev lahko ozremo tudi po Mazdi3. Avtomobil s svojo zasnovo in lastnostmi, ki skladno z Mazdino filozofijo na nekoliko drugačen način izražajo tehnološko naprednost, ponuja dovolj vozniških užitkov, pa tudi kanček nostalgije.

V svojem svetu

Japonski avtomobilski proizvajalec vztraja pri stavi na atmosferske bencinske motorje, ko gre za motorizacijo modelov. Zato tudi v Mazdi3 ponuja dvolitrski bencinski štirivaljnik, kar je v današnjih časih zmanjševanja prostornine in števila valjev ob skoraj obvezni podpori turbine, korak v neko vzporedno vesolje trenutne ponudbe v segmentu – a glede na izkušnjo definitivno v tehnološko pozitivnem smislu.

Mazda3 2023 (6)Sodobna interpretacija in nadgradnja vozniških občutkov iz preteklosti

Pri Mazdi so tudi v aktualni generaciji tega modela uspešno ujeli ravnovesje med sodobnostjo in lastnostmi avtomobila, kar ponuja svojevrstno vozniško izkušnjo. Vožnja s testnim avtomobilom me je na nek način ponovno popeljala trideset in nekaj let nazaj, ko peta prestava še ni bila popolnoma samoumevna in je dinamična vožnja več ali manj pomenila vrtenje motorja v višje vrtljaje tretje ali celo druge prestave. A v sodobni interpretaciji zgoraj opisanih voznih lastnosti prožnost bencinskega štirivaljnika z nekaj hibridne pomoči, natančen menjalnik in usklajene nastavitve podvozja izkušnjo vožnje dvigujejo na precej višjo raven.

Mazda3 2023 (11)Ne prav radodarna prostornina prtljažnika, a vseno brez utesnjenosti

Glede na zunanje dimenzije sem pričakoval nekaj več prostora v prtljažniku, ki s prostornino 330 litrov (ok, v tem primeru par litrov “požre” nizkotonski zvočnik sistema Bose), ni med največjimi v tem segmentu. A kljub temu sprejme dovolj prtljage, da ostaja družinsko uporaben avtomobil – sploh če zadaj sedi le ena oseba in lahko drugo naslonjalo zložimo za povečanje prostora. Verjetno tudi na račun manjše prostornine prtljažnika v kabini ni čutiti nobene utesnjenosti, dovolj prostora za kolena imajo tudi potniki na zadnjih sedežih. Za ustrezno nastavitev položaja za volanom je bilo ob prvem stiku z avtomobilom potrebnih le nekaj potez, hitro pa se osvoji tudi položaj stikal na armaturni plošči in funkcij tipk na volanu.

Mazda3 2023 (15)Brez potrebe po dotični občutljivosti zaslona multimedije

Inženirji japonske znamke so tudi v tem primeru zadeli pravšnjo kombinacijo fizičnih gumbov ter možnosti upravljanja funkcij avtomobila in sistema preko osrednjega zaslona informacijsko-multimedijskega sistema. V tem primeru je sicer osrednji zaslon omogočal upravljanje na dotik, a sem se mu, zaradi enostavnosti upravljanja preko vrtljivega gumba in stikal na sredinski konzoli (pa tudi zaradi oddaljenost sredinsko nameščenega zaslona) bolj ali manj izogibal. Za nastavitve klimatske naprave in prezračevanja ter vklop in izklop večine asistenčnih sistemov so na voljo logično razporejena fizična stikala. Za prikaz vseh potrebnih informacij o vožnji pa skrbi kombinacija analognega prikaza motornih vrtljajev ter temperature in količine goriva, medtem ko vsebino prikaza zaslona na osrednjem delu armaturne plošče, v okviru obstoječih možnosti, lahko prilagodimo svojim željam. Ponovne pohvale Mazdi za pregledno in prečiščeno zasnovo prikaza merilnikov ter učinkovito projekcijo informacij na vetrobranskem steklu, ki po želji vključuje tudi navigacijske napotke sistema Android Auto.

Mazda3 2023 (22)Čeprav Mazdina filozofija vključuje bolj tradicionalne poglede na tisto bit, ki naj bi jo avtomobil ponujal uporabniku, niso pozabili tehnoloških dodatkov, ki so v dandanašnjih časih že praktično samoumevni. Ob širokem naboru voznikovih pomagal je bil v testnem avtomobilu na voljo kot del enega od paketov dodatne opreme tudi kvalitetnejši zvočni sistem Bose, ki je pričakovano ponujal izboljšano izkušnjo poslušanja glasbe. Sistem omogoča brezžično povezljivost mobilnega telefona za uporabo sistemov Apple CarPlay in Android Auto, uporaba slednjega pa je občasno postregla s prekinitvijo povezave. Precej neugodno, zlasti če uporabljamo katero od pretočnih storitev za poslušanje glasbe ali navigacijo Googlovih zemljevidov. V večini primerov je bila potrebna ponovna ročna vzpostavitev povezave, ki sicer terja nekaj voznikove pozornosti, v enem primeru pa je pomagal le ponovni zagon avtomobila in informacijsko-multimedijskega sistema.

Mazda3 2023 (5)Veselje do vrtenja

Dvolitrski bencinski štirivaljnik prihaja z blago hibridno podporo, ki se med vožnjo praktično neopazno izkaže kot premostitev manjše moči in navora motorja v nižjem območju vrtljajev ter med drugim omogoča mehak, skoraj neopazen zagon motorja ob uporabi sistema start/stop (oziroma i-Stop, kot so ga poimenovali pri Mazdi). Motor zvezno pospešuje in ob umirjeni vožnji ponuja dovolj zmogljivosti že od nižjih vrtljajev, ne glede na to, da najvišje vrednosti moči in navora po specifikacijah doseže šele dokaj visoko, pa tudi tam ni čutiti sunkovitega pospeševanja, kot smo ga vajeni pri motorjih s podporo turbinskega puhala.

Zgoraj omenjene lastnosti posledično zmanjšujejo potrebo po prepogostem poseganju po prestavni ročici, avtomobilska pamet pa največkrat kot optimalno predlaga menjavo prestav v območju 2.000 motornih vrtljajev v minuti. Mehansko dovršenost so inženirji japonske znamke uspeli doseči tudi pri 6-stopenjskem ročnem menjalniku, ki se z mehaniko prestavne ročice, dovolj kratkimi hodi in natančnostjo uvršča v sam vrh ročnih menjalnikov, ki sem jih imel v svoji vozniški karieri možnost preizkusiti.

Tudi tokrat je večina voženj potekala po omejitvah slovenskih avtocest, poraba pa se je na koncu ustalila pri 6,4 litra bencina na sto prevoženih kilometrov. Za testni krog po regionalnih cestah v okolici našega glavnega mesta pa je motorju zadostovalo celo  manj kot pet litrov goriva na sto prevoženih kilometrov.

In do dinamične vožnje

Nastavitve podvozja v kombinaciji z 18-palčnimi nizkopresečnimi pnevmatikami zagotavljajo zanesljivo lego na cesti, skupaj z dobro povratno povednostjo volana pa avtomobil ponuja dober, če ne enega boljših kompromisov med udobjem in voznimi lastnostmi. Ne glede na podlago tudi ob hitreje odpeljanih ovinkih ohranja stik s cesto in ustrezno odreagira na popravke volana ter dodajanje ali odvzemanje pogonske sile. Trše nastavitve sicer terjajo manjši davek na samem udobju vožnje, kar se kaže predvsem na slabših cestnih podlagah, a v mojih oče ne v tolikšni meri, da bi bilo to moteče.

Mazda3 2023 (13)Vredno razmisleka

Mazda3 že na prvi pogled napoveduje dobršno mero dinamike in takšen prvi vtis hitro potrdi tudi v vožnji. Vsekakor predstavlja eno od možnih izbir tistim kupcem, ki se odločajo za nakup avtomobila v tem segmentu in jim zadostuje prostornina prtljažnika, ki je na voljo v tem avtomobilu. Glede na to, da že šibkejša motorna različica več kot zadostuje za vsakdanje poti, osnovna opremska izvedenka pa ponuja vse potrebno za udobno vožnjo, bodo za korektno ceno dobili tehnološko dovršen avtomobil in zagotovljeno mero užitkov pri vožnji.

Besedilo in foto: Matjaž Zupančič

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Zlata sredina motorne ponudbe pri Mazdi 3 se izkaže s kultiviranim tekom, zadostno zalogo moči in navora že od nizkih vrtljajev, kljub temu da so njune najvišje vrednosti na papirju (in tudi v praksi) dosežene v območju 6.000 (moč) oziroma 4.000 (navor) vrtljajev. A ob dobro preračunanih prestavnih razmerjih natančnega ročnega menjalnika in prožnosti motorja dejansko ni nobene potrebe po tako visokih vrtljajih, tudi na račun blage hibridnosti. Dokler se seveda, v želji po več dinamike, na zapodimo po ovinkasti cesti, saj takrat motor drugače zadiha, ko se vrtljaji bližajo rdečemu polju.
    9
  • Notranjost
    Notranjost sledi načelom "manj je več" s prečiščeno zasnovo armaturne plošče in logično razporejenimi stikali ter ravno prav velikim sredinskim zaslonom. Upravljanje preko dveh vrtljivih gumbov in tipk na sredinski konzoli je enostavno in učinkovito, tako da pravzaprav ni nobene potrebe po dotični občutljivosti zaslona, ki je sicer tudi na voljo.
    9
  • Opremljenost
    Že sam paket opreme Exclusive Line ponuja vse potrebno za udobno in varno vožnjo, doplačilni opciji v testnem avtomobilu pa dodata kvalitetnejši zvočni sistem Bose in 360-stopinjsko pokritost okolice vozila s kamerami ter nekaj lepotnih dodatkov.
    10
  • Vozne lastnosti
    Mehanska odličnost se izkaže tudi v usklajenosti nastavitev podvozja ter zmogljivosti pogonskega sklopa. Kombinacija trših nastavitev in nizkopresečnih pnevmatik malenkostno vpliva na udobje ob vožnji po slabših cestah, a se avtomobil hitro oddolži z dinamiko in nastavitvami krmilnega mehanizma, ki omogočajo neposredno povratno informacijo dogajanja na cesti.
    9
  • Gospodarnost
    Dodatna opremska paketa testnemu avtomobilu dvigne ceno čez mejo (sicer nič več magično za ta segment) tridesetih evrskih tisočakov, a kupec za ta denar dobi kombinacijo prvinskosti in sodobnosti, ki ta avtomobil definitivno razlikuje od konkurence.
    7
  • Zmogljivost
    Dvolitrski e-Skyactive motor s 110 kW in natančen 6-stopenjski ročni menjalnik z dovolj kratkimi hodi kar kliče k bolj dinamični vožnji. Kljub temu da ne ponuja tako silovitih pospeševanj, kot smo jih vajeni pri trenutno prevladujočih turbinsko podprtih bencinskih motorjih, pa se merilnik hitrosti hitro približa in preseže dovoljene hitrosti naših cest.
    8
  • Sklep
    Pri Mazdi še naprej pišejo svojo zgodbo, saj vztrajajo pri atmosferskih motorjih s prostorninami, ki so bile včasih povsem običajne, danes pa so predvsem v domeni izbranih večjih modelov. Vse kaže, da se bo Mazdi računica vztrajanja pri tradiciji izšla, vsaj glede na zadnja dogajanja v zvezi z omilitvijo emisijskega standarda Euro 7. Kupci bodo tako imeli še naprej možnost uživati v paketu izvrstne mehanike in svojevrstne izkušnje, kakršno omogoča vožnja Mazdinih avtomobilov.
    8.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 25.090
cena testnega vozila (€) 31.160
dolžina × širina × višina (mm) 4.460 x 1.795 x 1.435
dovoljena masa vozila (kg) 1.875
emisija CO2 (g/km) 128
emisijski razred Euro 6d-ISC-FCM
gibna prostornina (cm3) 1.998
kompresija (1:) 13
masa praznega vozila (kg) 1.411
medosna razdalja (mm) 2.725
menjalnik/pogon 6-stopenjski ročni/spredaj
največja hitrost (km/h) 206
največja moč bencinskega motorja (kW/KM pri vrt/min) 110 / 150 pri 6.000
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 213 pri 4.000
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 11.38
osnovna cena vozila (€) 27.890
pnevmatike 215 / 45 R18
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,4
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,6
pospešek 0-100 km/h (s) 9,1
prostornina posode za gorivo (l) 51
prostornina prtljažnika (l) 330 / 1.022
število valjev/ventilov 4 / 16
vrsta motorja bencinski
vrtina × gib (mm) 83.5 x 91.2
zavore spredaj/zadaj kolutne (hlajene) / kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Še nikoli niso tako hitro ukrepali
Odlično speljana osvežitev

Več vsebin

Testi

Ne razočara

Mazda3 e-Skyactiv G150 Exclusive Line
Testi

Avtomobil v pravem pomenu besede

Mazda3 e SkyactivG122 Plus ST
Testi

Fenomenalna celota

Mazda3 e-Skyactiv G150 Plus SO ST