Črna kronika

Naročila pohištvo in orodje, ostala brez denarja

Maribor , 14. 03. 2025 07.11 | Posodobljeno pred 27 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Policisti PU Maribor obravnavajo dva primera spletne goljufije pri nakupih oziroma prodaji izdelkov preko spleta. Prav tako so podobno goljufijo zaznali škofjeloški policisti. Spletne goljufije s pomočjo lažnih spletnih trgovin so vedno pogostejše, kako jih prepoznate?

Občanka z območja Ptuja je objavila oglas o prodaji pohištva, neznanka se je z njo želela dogovoriti, da ga proda tako, da izdelek pošlje preko kurirske službe ter ji posredovala spletno povezavo, preko katere je vnesla občutljive bančne informacije, nato pa ji je bil z bančnega računa odtujen manjši znesek denarja. Občan z območja Maribora pa je preko spletne strani naročil več kosov orodja, prejel pa povsem drug artikel, s čimer je bil oškodovan za okrog 110 evrov. 

Škofjeloški policisti pa so včeraj zvečer prav tako obravnavali primer spletne goljufije pri prodaji/nakupu artiklov preko spleta. Po podatkih s katerimi razpolagajo, je oškodovanka objavila oglas o prodaji tekstilnih artiklov. Za nakup se je zanimal moški, ki ji je predlagal dogovor, da bi artikle pri njej prevzela kurirska služba in ji na elektronski naslov poslal obrazec, v katerega je vnesla svoje občutljive bančne podatke in potrdila transakcijo o prejemu kupnine za prodajane artikle. V nadaljevanju je ugotovila, da je namesto prejetega denarja, na bančnem računu s prevaro ostala brez nekaj sto evrov. Policisti nadaljujejo z zbiranjem obvestil o dejanju in bodo obveščali pristojno državno tožilsto. 

Policisti svetujejo, da s svojimi osebnimi in bančni podatki ravnajte odgovorno in jih ne posredujte nikomur, če se predhodno ne prepričate, da je to varno. Ne nasedajte klicateljem in ne potrjujejte nobenih povezav, ki jih dobite po elektronski pošti ali v obliki drugih sporočilih, SMS.  Le vsak posameznik lahko prepreči zlorabo s tem, da ne odgovarja, potrjujete in daje kakršnihkoli podatkov drugim. Sporočilo preprosto zbrišite ali pošiljatelja blokirajte. Pred kakršnokoli dejavnostjo se o vsem prej prepričajte in preverite. Pazite na svoje premoženje!

Kako lahko v množici ponudb ugotovimo, kdaj gre za lažno spletno trgovino?

Pojavlja se vedno več spletnih goljufij. Varni na internetu so pripravili nekaj nasvetov, kako prepoznati lažne spletne trgovine. Lažne spletne trgovine imajo z izrazom trgovina le malo skupnega. Gre zgolj za kulise z lepimi slikami, za spletno predstavitvijo pa ne stoji legitimno podjetje. Takšen nakup predstavlja veliko tveganje, saj kupec plačanega blaga ne bo prejel, lahko pride do zlorabe podatkov kreditne kartice in odtujitve večje vsote denarja, kupi ponarejen izdelek, ki bo na slovenski carini zasežen in uničen ali prejme nekaj čisto tretjega (praviloma brez vrednosti). Vedno aktualne so lažne spletne trgovine priljubljenih blagovnih znamk (Dr. Martens, Adidas, Timberland ...), ki v naslovu domene vključujejo besede "slovenia, ljubljana" ipd. ter tako ustvarijo lažni vtis, da gre za lokalno (domačo) trgovino, opozarjajo na spletni strani Varni na internetu. 

Kako lahko v množici ponudb ugotovimo, kdaj gre za lažno spletno trgovino, kdaj pa trgovcu na spletu lahko zaupamo?

Neverjetno ugodna ponudba in vedno na zalogi 

Prvi znak, ki kaže na goljufijo, je naravnost neverjetna cena. Kadar neka ponudba po predstavitvi, ceni ter dostopnosti (vsi modeli vedno na zalogi!) močno odstopa od ostalih, potem je to zanesljiv razlog za previdnost. Zelo pomembno je tudi, kako ste do te trgovine prišli. Kje ste zanjo izvedeli? Ste kliknili na oglas na spletni strani ali na družbenih medijih? Ni neobičajno, če prevaranti kar zakupijo oglase, ki vodijo na lažne trgovine ali pa z različnimi metodami uspejo naslove svojih lažnih trgovin uvrstiti visoko med zadetke spletnega (Google) iskanja.

Dobre novice se hitro širijo, slabe še hitreje 

Poiščite ocene drugih kupcev ali uporabnikov spletne trgovine, spoznajte njihove izkušnje, kritike in mnenja. V iskalnik vnesite spletni naslov trgovine in preverite, ali se po forumih oglašajo kupci, ki so imeli s trgovino slabe izkušnje.

Preverite, kdo stoji za spletno trgovino 

Preverite, ali so sploh navedeni kontaktni podatki podjetja, ki stoji za spletno trgovino (naslov podjetja, telefonska številka, elektronski naslov, davčna številka). Se elektronski naslov ujema z naslovom spletne trgovine? Je na voljo zgolj kontaktni obrazec, brez kakršnihkoli drugih podatkov? Če podatkov o podjetju ni ali prodajalec uporablja brezplačni poštni predal (gmail.com, outlook.com itd.), je to zelo dober znak, ki kaže na prevaro.

Kaj pravijo podatki o domeni 

Pogosto so podatki o registrantu oz. nosilcu domene veliko bolj zgovorni kot opisi, navedeni v sami spletni trgovini. Poglejte si naša navodila za preverbo domene (video vodič) ter poiščite več informacij o domeni; predvsem bodite pozorni, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov oz. so podatki zakriti.

Način plačila 

Lažni spletni trgovci praviloma zahtevajo plačilo zgolj z uporabo kreditne kartice, zato uporaba le-te žal ni zagotovilo za varen nakup. V splošnem velja, če imate možnost, uporabite predplačniško kartico (z omejenimi sredstvi) ali pa tako, ki omogoča zgolj enkratno uporabo. Nekatere lažne trgovine omogočajo tudi plačilo po povzetju, ki pa žal ni garancija za varen nakup, saj se v paketih praviloma nahajajo ponaredki slabše kakovosti; vračilo tovrstnih produktov pa je praktično nemogoče, saj so naslovi in imena podjetji/pošiljateljev pogosto preprosto izmišljena. Ravno zato je še toliko bolj pomembno, da lažno trgovino prepoznamo še preden izvedemo plačilo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

emilzapata
15. 03. 2025 12.51
+1
Se spominjate nateguna s kosmodiskom, ki mu je drzava drzala tatinsko vreco?!
Sakramenttinajne
14. 03. 2025 11.17
+4
Toliko služb imamo ki samo mešajo meglo in bi lahko dobili te spletne prevarante. Ampak je lažje samo napisati opozorilo kot kaj konkretno ukrepati
proofreader
14. 03. 2025 10.24
-1
Podobno kot Temu, ki večinoma pošilja smeti za enkratno uporabo.
dobri?ina
15. 03. 2025 10.18
Te smeti pri nas prodajajo pošteni trgovci po ceni x2; x3; x4.... jaz nimam slebe izkušnje.
Kamulator
14. 03. 2025 10.07
Sej ni res no.
Heprk
14. 03. 2025 09.40
+1
zakaj si ljudje ne vzamejo 5 min vec casa in preverijo spletno stran. Spletna stran mora vsebovat telefonsko, naslov, mail ki se ne konca na gmail ali yahoo itd..., preveris se na trust.com, preveris se na kakmu forumu, preveris ce lahko placas prek paypala itd....Folk je vedno bolj pismen ampak neumen.
Akuster
14. 03. 2025 09.34
-4
Takšne, ki temu nasedajo in pridejo na policijo, bi morali najprej oglobit in ko bo kazen plačana, lahko poda prijavo!!
traparija
14. 03. 2025 09.29
+1
spet štooooojerska. dežela kjer je pamet šla na daljšo bolniško odsotnost. lp, lobo tomo.
Buča hokaido
14. 03. 2025 09.28
+4
Naročam samo še pri ponudnikih, ki imajo dostavo po povzetju. Žal vse tuje strani tega be omogočajo.
2fast4
14. 03. 2025 09.25
-3
kaj ti bo pohištvo, če imaš goloba...
misterbin
14. 03. 2025 09.19
+3
Take ki nasedejo bi morali tožiti ,ker vsak dan so opozorila kaj se dela in da ne nasedajo in kljub temu to delajo
Srebrni breg
14. 03. 2025 09.13
-20
Če ljudi ima lenoba naj naročajo pohištvo po spletu.
Kana-1
14. 03. 2025 09.07
+9
Ja dokler bodo naše dostavne službe onemogočale pregled izdelka pred plačilom izdelka bo še vedno tako . Izdelek naročen z dostavo pošte Slovenije je po načelu plačaj in lahko prevzameš ,ko prevzameš lahko mačka v žaklu nimaš več možnosti da vrneš.
Srebrni breg
14. 03. 2025 09.41
-17
Pa ja. Dostavljalec te bo eno uro čakal, da boš ti dlako v jajcu iskal in, če ima 20 takih filozofov si lahko zamisliš njegov delovni čas.
Victoria13
14. 03. 2025 08.48
+7
Zakaj se take strani ne blokira takoj, ampak jih pustijo, da delujejo v nedogled???Torej mora uporabnik spletnih trgovin najprej opraviti celo vrsto preverjanja podtkov, predno naj karkoli naroči!!!
patogen
14. 03. 2025 08.50
+6
Zato, ker organi nimajo tisoče ljudi, ki bi preverjali tisoče in tisoče spletnih strani.
Artechh
14. 03. 2025 09.12
+0
NeXadileC
14. 03. 2025 09.16
+4
Čudno, res, da tega ne počno, saj Umetna Inteligenca to zmore, in z ostalimi sodobnimi Internet in komunikacijskimi tehnologijami, bi to tudi bilo povsem izvedljivo v realnem času.
iziizi
14. 03. 2025 08.41
+3
Kdo a je bila to naša URŠKA
Eden za dva nova.
14. 03. 2025 11.54
+1
gengsta1234
14. 03. 2025 08.39
-6
Tu prek interneta je najslabse kupovat folk pa naiven pa kopuje
kapetan
14. 03. 2025 08.46
+2
Če tipkaš na spletu ti pa internet ukrade dušo 🤣. Samo naiven ne smeš bit in malo pismen moreš bit pa je vse ok...
jutri_pa_res
14. 03. 2025 08.23
+10
Še do pred kakim letom-dvema je spletno plačilo izgledalo tako, da si v neko spletno trgovino ali na buking vpisal plačilo iz kartice z vsemi podatki kartice, nakar si na telefon prejel SMS sporočilo, ki si ga moral potrditi, da je plačilo šlo naprej. Danes pa, ko enkrat nekomu daš podatke, trga sredstva iz računa brez potrditve. Jaz sicer še nimam slabe izkušnje, vendar dejansko greš na močno zaupanje, da bo trgani znesek pravi in da ti ne bodo še večkrat pobrali po mili volji...
kameltrajbar
14. 03. 2025 10.06
+2
to lih ni res.... vedno potrdiš plačilo in vidiš znesek...
mojcd
15. 03. 2025 10.17
mojcd
14. 03. 2025 08.23
+3
In pa zlata pravila: placaj s paypal. To je edino sredstvo ki garantira 100% zascito. Ce tega nimajo samo stran!
mojcd
14. 03. 2025 08.21
+1
1 korak - VEDNO zacnejo preko watsup 2 - korak slovenscina je 97% na 3 - korak zahtevajo dostavo, ne osebno 4 - korak zahtevajo bancne podatke Kdor je tako neumen, se posebej kot prodajalec na bolhi, da ne vidi problema niti vbenem koraku, si je sam kriv
Soba102
14. 03. 2025 08.16
+9
Non stop se opozarja o spletnih goljufijah, ne razumem medijev, policije da se ne naredi "črna lista " takšnih podjetij in bi tudi vsi ostali bili lahko bolj previdni ,prej obveščeni kdo so takšni goljufi. Enostavno ne razumem,kot da bi se takšne goljufije podpirale ima človek občutek.
čevapgpt
14. 03. 2025 08.05
-4
večja natega je tale "članek".
dotdotdot
14. 03. 2025 08.14
+8
Bi utemeljil kaj ne drži? Kot sem prebral kar štima.
jablan
14. 03. 2025 08.15
+6