Poraba 4,8–5,2 l/100km Največja hitrost 170 km/h Cena 37.490 eur
Plusi
  • veliko prostora za kolena na zadnji klopi
  • uporaben in res velik prtljažnik
  • varčen hibridni motor
  • delovanje večopravilne enote s podporo Googla
  • panoramska steklena streha Solarbay
  • prijeten in nenaporen v vožnji
Minusi
  • obnašanje hibridnega motorja v nekaterih voznih pogojih
  • zaenkrat le opcija hibridnega motorja
  • glasnost motorja pri avtocestnih hitrostih
  • o dinamični vozni izkušnja ne duha ne sluha

Renault je mnenja, da rek “Manj je več” ni primeren za vse priložnosti, saj je s prihodom Symbioza v najbolj popularen segment v Sloveniji dodal še drugi model. Še več, Captur je prodajno zelo uspešen, saj je drugi najbolje prodajani model znamke Renault, tretji najbolje prodajani model v Sloveniji in najbolj priljubljena izbira razreda B-SUV. Pri katerih kupcih bo ob tako močni hišni in ostali konkurenci svoje prednosti postavil v ospredje novi Symbioz?

Čeprav Symbioz in Captur slonita na enaki arhitekturi CMF-B, namenjeni kompaktnim modelom, je razlik med njima več, kot bi jih na prvo žogo morda pričakovali. Večji in manjši križanec sledita  prepoznavnemu oblikovalskemu jeziku znamke, a Symbioz ne more skriti bistveno daljšega zadnjega previsa. Prav ta igra ključno vlogo pri razmejevanju obeh modelov, saj dolžina zadnjega previsa prinaša izrazito razliko pri prostornosti obeh modelov. Poleg nekaterih oblikovnih posebnosti, še posebej pri žarometih, pa ima Symboz še eno veliko posebnost – ekskluzivno modra barvo Mercure.

Izpilili recept za uspešnega križanca 

Prihod Symbioza označuje nadaljevanje modelne ofenzive, ki so si jo zamislili pri Renaultu. Po dva modela na segment na bi kupcem prinesla možnost izbire in ravno s prihodom drugega križanca znotraj segmenta SUV-B želijo nagovoriti vse kupce, ki jim Captur ne ustreza.

Z nekoliko bolj oglatim zunanjim videzom je, vsaj v mojih očeh, lepši kot Captur. Težko razložim, a deluje bolj resno, mogoče tudi z več značaja, ki ga pripisujem dražjim avtomobilskim modelom. Vsekakor je Renault z novo oblikovno smerjo našel pravo pot. Tudi dimenzijsko so poskrbeli, da se Symbioz dokaj očitno loči od manjšega Capturja in večjega Australa. Za lažji pregled si bom sposodil Urškino tabelico, ki pove več kot tisoč besed.

primerjava-1600x604

Storitve Google so vredne vsakega evra doplačila

Še dokaj svež je spomin na večopravilne enote preteklih Renaultovih modelov, ki res niso bile sinonim za zanesljivo in hitro delovanje. K sreči so se tega zavedali tudi Francozi in za pomoč prosili Google. Nastala je večopravilna enota, ki je po videzu, uporabnosti, povezljivosti in umetni pameti med boljšimi. Na račun povezave s spletom navigacija Google Maps deluje enako kot na telefonu, zato zaradi smiselne razporeditve elementov na osnovnem zaslonu prvič sploh nisem uporabljal Applovega sistema CarPlay.

Renault Symbioz hibrid SUV avtomobilizem.com-16
Prtljažnik je že na pogled prijetno velik, če se zadnja klop pomakne povsem naprej pa nastane res prostorna luknja.

Čeprav je v avtomobilski industriji trend, da se upravljanje klimatske naprave seli na zaslon na dotik. A na srečo Renault v tem primeru ni sledil smernicam industrije. Najpomembnejša fizična stikala so nameščena tik pod zaslonom na dotik. Voznikov delovni prostor in v splošnem tudi videz potniške kabine je povsem primerljiv s Capturjem. A uporabnik kljub vsemu dobi prijeten vtis, da so se pri razvoju nekoliko bolj potrudili z materiali in (na srečo!) levo od volana vgradili stikalo za hiter izklop nadležnih zvočnih opozoril varnostno-asistenčnih sistemov.

Igrajo na varno

Ko se delčki zgodbe sestavijo, postane jasno, da so pri Renaultu s Symbiozom igrali na precej varne karte. Vzeli so preverjen recept, izkoristili obsežno zbirko znanja in nastal je Symbioz. Ni jim bilo potrebno niti preurejati obstoječe arhitekture, nanjo so dodali le malenkost drugačno karoserijo, uporabili potniško kabino, ki jo poznamo iz drugih modelov, in v nos vgradili zdaj že dodobra poznani ter preverjeni samopolnilni hibridni pogonski sklop. Tudi pomično zadnjo klop ima, ki so ji namenili enak pomik naprej in nazaj kot v Capturju (16 centimetrov). Zaradi večje skupne dolžine ponuja Symbioz več prostora v prtljažniku, ki ima v osnovni postavitvi zadnje klopi skoraj 500 litrov (oziroma 624 ob klopi pomaknjeni povsem naprej). A je potrebno opozoriti, da takrat tam ne more sedeti nihče, niti otrok ne, saj ni kolenskega prostora.

Zlahka pod pet

Renault Symbioz hibrid SUV avtomobilizem.com-31
Oblikovno in vsebinsko se Symbioz precej razlikuje od Capturja, zato ne moremo govoriti le o razpotegnjeni izvedenki tega priljubljenega križanca.

Renault je z vmesno generacijsko nadgradnjo posodobil samopolnilni hibridni pogonski sklop, ki ostaja v prvi vrsti predvsem varčen. Vse je podrejeno učinkovitosti, zato tudi izbira atmosferskega 1,6-litrskega motorja deluje v kombinaciji z dvema elektromotorjema. Večji, primarni elektromotor je nameščen v vrsti z osjo menjalnika in glavne gredi motorja. Manjši elektromotor služi primarno kot zaganjač, prevzema pa tudi vlogo generatorja, ki z rekuperacijo polni 230-voltno baterijo z zmogljivostjo malenkost več kot 1 kilovatno uro.

Zaradi menjalnika brez sklopke in precej unikatne umetne pameti, ki preko številnih predprogramiranih programov upravlja s celotnim pogonskim sklop, je hibridni pogon namenjen predvsem umirjenim voznikom. Avtomatski menjalnik “Multimode” s pomočjo elektronske pameti izbira najbolj učinkovito kombinacijo električnega ali mehanskega ali obeh vrst pogona skupaj z enim od štirih prestavnih razmerij. Dve prestavi sta namenjeni električni vožnji, štiri bencinskemu motorju, celotno delovanje pogonskega sklopa pa se uravnava s 15 kombinacijami prestavnih razmerij.

Rezultat je izrazita varčnost hibridnega pogona, saj ne mara voznikov s preveč težko desno nogo. Takrat postane glasen, menjalnik pa se hitro pretirano odzove in pošlje motorne vrtljaje v nebo. Po drugi strani pa nagradi umirjenega voznika, ki bo z Renaultovim hibridnim sistemom beležil porabo, nižjo od petih litrov na prevoženih sto kilometrov, pa tudi na avtocesti ne bo šlo čez šest litrov.

Solarbay pusti ljudi odprtih ust

Renault Symbioz hibrid SUV avtomobilizem.com-9
900 evrov za Googlove storitve? Zame povsem smiselno doplačilo.

Renault za panoramsko streho Solarbay zahteva 1.500 evrov doplačila, ne glede na paket opreme. Gre za novo tehnologijo, ki odpravlja potrebo po dodatnem senčnem roloju, saj omogoča nastavljivo prosojnost na podlagi tehnologije v polimeru razpršenih tekočih kristalov. Izgleda zelo kul; v soncu ohrani svetlost v kabini, a ne prepušča motečih sončnih žarkov do potnikov. Na pritisk stikala se kristali prerazporedijo po naprej določenem vzorcu in povečajo prepustnost strehe. Vsekakor funkcija, ki bo navdušila vse potnike v avtu.

V primerjavi s Capturjem, ki ima prav tako vgrajen hibridni motor E-Tech 145 in primerljiv paket Esprit Alpine, je Symbioz za nekaj tisočakov dražji. Skupaj z Googlovimi storitvami in panoramsko streho se cena dvigne na 37 tisoč evrov (brez upoštevanega popusta), kar pa je dosti za sicer precej velikega križanca segmenta SUV-B. S prihodom klasičnega in blagohibridnega motorja se bo tudi Symbioz cenovno približal cenam Capturja, takrat pa se bo tudi njegova privlačnost še za odtenek izboljšala.

Renault Symbioz hibrid SUV avtomobilizem.com-34

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Polni hibrid je trenutno edina pogonska opcija pri Symbiozu. Gre za edinstveno pogonsko zasnovo, ki so jo razvili pri Renaultu in je lahko izrazito varčna. Škoda le, da je v določenih pogojih motor res glasen, predvsem zaradi delovanja samodejnega menjalnika.
    8
  • Notranjost
    Symbioz arhitekturo potniške kabine povzema po preostalih Renaultovih modelih. V primerjavi s Capturjem ponuja bistveno več prostora v drugi vrsti in res velik prtljažni prostor, če je klop potisnjena povsem naprej. Delovanje večopravilne enote je hitro, podpora Googla pa prinaša zanesljivost in tekoče delovanje.
    9
  • Opremljenost
    Najboljši paket Iconic ima vključeno večino varnostno-asistenčnih sistemov, ogrevanje sprednjih sedežev, sistem kamer, elektronsko odpiranje prtljažnih vrat in še marsikaj. Doplačilo za panoramsko streho Solarbay znaša 1.500 evrov, prav tako je potrebno doplačati 900 evrov za povezljivostne storitve s podporo Googla.
    8
  • Vozne lastnosti
    Renault je poskrbel, da je Smybioz v prvi vrsti udoben, vsakodnevno uporaben in vozniško nenaporen križanec. Po dinamični plati ni med najboljšimi, bistveno bolj samozavesten je v mestu in na primestnih vožnjah.
    7
  • Gospodarnost
    V prihodnjih mesecih naj bi Symbioz dobil opcijo dveh klasičnih pogonov, kjer se bo cena modela znižala za kar nekaj tisočakov. Z izključno polnim hibridnim pogonom pa je logično opazno dražji, še posebej v primerjavi s Capturjem.
    7
  • Zmogljivost
    Renault je želel, da je hišni hibridni pogonski sklop predvsem varčen. To jim je uspelo, saj se poraba brez težav giblje pri okoli petih litrih, a po drugi strani so s tem potisnili ob stran večjo zmogljivost. Symbioz ni med najhitrejšimi, a bo povprečnemu vozniku nudil dovolj moči. Kdor bo več kilometrov prevozil po avtocesti, pa bo pogrešal močnejši bencinski motor.
    8
  • Sklep
    Renault ima v segmentu križancev razreda B zdaj kar dva modela. Captur je nekoliko cenejši, bistveno manj prostoren in z manj opreme. Symbioz je rešitev za tiste, ki si želijo nekoliko prostornejšega križanca z varčnim motorjem, a znotraj velikostnega in cenovnega okvirja tega razreda.
    7.8

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 26.690
cena testnega vozila (€) 37.490
dolžina × širina × višina (mm) 4.413 x 1.797 x 1.575
dovoljena masa vozila (kg) 1.925
emisija CO2 (g/km) 108–114
emisijski razred Euro 6D
gibna prostornina (cm3) 1.598
masa praznega vozila (kg) 1.545
medosna razdalja (mm) 2.639
menjalnik/pogon samodejni/spredaj
največja hitrost (km/h) 170
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 69 (95) pri 5.600
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 36 (49)
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 149 pri 3.600
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) 250
namestitev motorja spredaj
napake med testom brez napak
osnovna cena vozila (€) 34.490
poraba goriva na testu (l/100 km) 4,8–5,2
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,5
pospešek 0-100 km/h (s) 10,6
prostornina posode za gorivo (l) 48
prostornina prtljažnika (l) 492/624/1.582
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja bencinski
zavore spredaj/zadaj kolutne hlajene/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

3 komentarjev za "Zagotovo več kot le podaljšan Captur"


Cweto
7 dni 18 ur nazaj

Avto je napihnjen Clio (platforma je enaka), za ceno Scenica, od katerega ga pa ločuje ena pomembna razlika: v Scenicu so lahko zadaj sedeli normalno trije (otroci), tukaj pač toliko, kot v Cliotu. Če avto samo nategneš, pač dobiš nekaj prostora za koiena in malo več prtljažnika, to je pa vse. Renault pač po novem dela samo dva avtomobila, v par oblikovnih verzijah: Clio (Captur, Symbioz, Megane, Megane Conquest) in Austral (Scenic, Rafale).

MORDOR
7 dni 16 ur nazaj

Napihnjen clio je bil v prejšni generaciji. Sedaj ima večjo medosno razdaljo oz enako kot simbioz, je širši in s pomičmo zadnjo klopjo in še in še.

MORDOR
8 dni 14 ur nazaj

Če bi mu omogočili 1.33 tce 140 Mhev moteor bi bil zmaga. Ta sedanji pogonski sklop je ropotalo.

 
Lep pozdrav iz Tucsona
Prava mešanica

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije