Ekumenizem
Pri najstarejši avtomobilski znamki na zemeljski obli so že dokaj zgodaj doumeli, da bodo prej ali slej električni polnilni kabli zamenjali ročke za gorivo, zato so morali nujno ukrepati. Še posebej, ker so želeli, da bi tudi v prihodnje ohranili svoj zvezdniški status. Z električno linijo EQ (Emotion and Intelligence), ki so jo predstavili leta 2016, so se precej resno podali v boj za primat v svetu baterijsko električnih avtomobilov, kjer sicer že nekaj let uspešno krmari ameriška Tesla.
Linijo športno uporabnih baterijsko-električnih avtomobilov, ki so si na hitro skoraj tako podobni kot nadobudni mladci v bližnjem fitnes centru, je v lanskem letu dopolnil EQE SUV. Ta je sicer bolj ali manj terensko preoblikovana različica limuzinskega EQE. Že dobro znana oblikovalska filozofija z imenom, ki nekoliko spominja na kolekcijo aromatičnih in cvetnih dišav (Sensual Purity – čutna čistost), pričakovano prevladuje tudi pri najnovejšem Mercedesovem križancu ter deluje neverjetno futuristično. Za koga morda celo malce preveč (še posebej na sprednjem delu), čeprav smo pristopa pri električnih modelih z znakom trikrake zvezde tako ali tako že vajeni. Težko pa se izogneš razmišljanju, da so oblikovalci verjetno precej časa preživeli z inženirji ob vetrovniku. Zato pa se izdelek ponaša z izvrstnim količnikom zračnega upora, ki znaša zgolj 0,25.
Kakorkoli že, novi EQE SUV, ki sicer sloni na koncernski aluminijasti modularni električni platformi EVA, je sicer krajši od limuzinskega sorodnika za dobrih 7 cm (4,86 m v dolžino), a kljub temu deluje na cesti naravnost famozno. Ter, kar je morda še najpomembnejše, zelo opazno! A v svojem segmentu zelo verjetno vseeno ne bo osvojil titule najmikavnejšega električno gnanega križanca, saj so med konkurenti tudi izjemno ambiciozni Kitajci (Nio) ter Korejci (Genesis).
Za razliko od večjega EQS SUV, ki mu je na zunaj podoben kot jajce jajcu, znotraj ne ponuja tretje sedežne vrste, obenem pa se mora zadovoljiti z »zgolj« 90,6-kilovatno baterijo (pri EQE SUV je vgrajena večja 107,8-kilovatna).
Diskoteka
Ob prvem stiku z notranjostjo bo verjetno marsikomu vzelo dih ob pogledu na armaturno ploščo, kjer se bohoti eden največjih zaslonskih sistemov v avtomobilskem svetu, kakršnega bi bil nekoč vesel še režiser kultne serije o zvezdnih stezah. Kar 56-palčni zaslon s pomenljivim imenom Hyperscreen, ki se razteza od stebrička do stebrička ter združuje tri ločene OLED prikazovalnike, namreč izgleda resnično eminentno ter ponuja zanimivo uporabniško izkušnjo. Ki pa seveda, po stari Mercedesovi navadi, tudi precej stane – skoraj toliko kot simpatični Citroenov Ami (dobrih 9.800 evrov). Rešitev navduši z izvrstno grafiko (še posebej pri navigaciji) ter dovolj intuitivnimi meniji, pri čemer celo upravljanje klimatske naprave preko zaslona na dotik ni pretirano nadležno.
Za dodatni pridih dramatičnosti poskrbi svetlobna igra ambientalne osvetlitve v 64 barvah, ki se je tokrat znašla celo na robovih sprednjih sedežev, vse skupaj pa pričara spomine na mladostniške noči v disko klubih. Morda zna biti vse skupaj za koga nekoliko preveč kičasto, a je vse skupaj enostavno rešljivo s preprostim izklopom omenjene funkcije. Kritiki se bodo obenem morda obregnili ob ne najbolj natančno izdelavo (nekaj škripanja plastičnih oblog) ter nabor materialov (npr. sedežno usnje, trda plastika v spodnjih delih), ki po mojem mnenju ne spada v tako drago vozilo.
Glede na precej obilne mere prestižnega Mercedesovega SUV, ki se ponaša z več kot 3 metrskim medosjem, marsikdo pričakuje znotraj obilico praznine. V kabini potnikom sicer res ne bo manjkalo prostora – še posebej na zadnji klopi, pri kateri bi si morda želel le nekoliko daljšega sedalnega dela. Vseeno pa precej manj navdušenja prinese pogled v prtljažni prostor, ki s svojimi 520 litri praznine ni med največjimi. Že prej omenjena Tesla je v tem elementu opazno prepričljivejša, saj ima podobno cenjen model X skoraj še enkrat več praznine za zadnjimi sedeži (1.050 l).
Brzovlak
Mercedesov EQE SUV z oznako 500 4Matic, ki se je tokrat znašel na preizkusu, velja za najmočnejšo različico, na kateri se ne blešči kratica AMG. Ponuja kar 408 »konjev« največje moči, ki jih zagotavljata dva elektromotorja na obeh oseh. A še bolj fascinanten je podatek o navoru (858 Nm), ki je seveda na voljo že takoj na začetku, zaradi česar je tako motoriziran Mercedesov veliki križanec lahko precej poskočen. Že zgolj 4,9-sekundni pospešek od mirovanja do najvišje hitrosti izven naselij v Avstriji pove vse! Pri električnih avtomobilih smo obenem vajeni, da je sunek v hrbet na začetku več kot občuten, zaradi česar vas bodo sopotniki med konkretnim pospeševanjem gledali z vsaj tako srepim pogledom kot redni gledalci Nove24 člane Inštituta 8. marec.
A če sem povsem iskren, se Mercedesov prestižni EQE SUV, pri katerem boste zaman iskali odprtino za bencinsko ročko, bolje znajde med udobnim cestnim križarjenjem kot med neumornim divjanjem med ovinki. Za kaj takega je že zaradi svoje zasnove nekoliko okoren, pa čeprav njegovo (z zračnim vzmetenjem podprto) podvozje zmore tudi malce bolj dinamična doživetja (način Sport). Nenazadnje se tudi volanski mehanizem ponaša z izvrstno komunikativnostjo ter natančnostjo ter je ravno prav obtežen. Odličen občutek na volanu!
Med malce bolj defenzivno vožnjo navdušuje tudi z odlično porabo elektronov, ki se je tokrat ustavila pri zgolj 21,3 kWh/100 km, kar je odličen dosežek za tako veliko in težko vozilo. Baterija s kapaciteto 90,6 kWh, ki jo je sicer možno polniti z najvišjo močjo 170 kW, pa omogoča povsem realnih 450 kilometrov dosega, brez da bi se morali odrekati najvišjim dovoljenim hitrostim. Zgolj kot zanimivost: baterijska programska oprema omogoča tako imenovane posodobitve na daljavo OTA (over-the-air), ki naj bi skrbele za nenehno optimalno delovanje baterijskega sklopa v celotnem obdobju.
Pri znamki iz Stuttgarta obenem pravijo, da imajo prav vsi njihovi športno uporabni križanci delček DNK-ja terenskega G(eländewagen). Ta se pri EQE SUV kaže v obliki nekaterih pomagal (Offroad program s spremljavo preko zaslona), ki poskrbijo, da bo z njim možno priti precej dlje, kot si 99,9 odstotka lastnikov sploh upa. A pozor! Z njim nikakor ne poskušajte spremljati na jago lokalnega lovskega društva v Jimnyjih in Land Cruiserjih, saj se vam bo že na prvem kuclju trgalo srce, ko boste opraskali čudovita 21-palčna platišča.
Za novodobne ljubitelje trikrake zvezde
Električna doba se nezadržno bliža. Pri Mercedes-Benzu se že dlje časa pripravljajo na prelomno leto 2035, ko naj bi nam v evropskih avtomobilskih salonih prodajali zgolj še vozila, pri katerih ne bo več skrbi glede trajnosti jermena v oljni kopeli ter zamašenega filtra trdnih delcev.
Najnovejši EQE SUV je izjemno luksuzen križanec, ki nagovarja vse nekdanje navdušence nad modelom GLE, enim od začetnikov tega razreda (ML iz leta 1997). Nenazadnje tudi s svojo ceno, ki je v istem rangu kot pri konvencionalno gnanem »bratu« ter se pričenja pri okrog 90 tisočakih, v primeru testnega vozila pa seže kar do 140 tisočakov. Bo Mercedesova zvezda vseeno dovolj sijoča tudi v prihajajoči električni eri (pa pri tem ne mislim na osvetlitev sprednjega logotipa)? Vsekakor! Saj znajo izurjeno odbijati nevarne napade tradicionalnih in svežih tekmecev ter se prilagajati trgu oziroma svojim kupcem. Novi EQE SUV je dober dokaz, čeprav v tem trenutku morda še ne bo glavni igralec v svojem segmentu.
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
12 komentarjev za "Glavni igralec"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Ma naj zamenjajo Čokolešnik za Čokolina pa bo lepši
Pa, kaj se to dogaja z mercedesom??? mercedes avto je res dober, med boljšimi (vsak, ki ga je, kdaj imel, ve o čem govorim), tehnološko so med najbolj naprednimi, lepi so, peljejo se fantastično, ampak zadnje čase, je to res, njihova kvaliteta notranjosti, kaj se s tem dogaja, pa stari Mercedesi niso tako škripali, to ni normalno, da v novih Peugeotih, je notranjost veliko bolj kvalitetna in manj škripa in poka, kot v novih Mercedesih…… Vedno mi je bilo kakršnegakoli Mercedesa voziti res pravi užitek, ampak dandanes, pri teh novih, pa, kot da bi vozil Fiat Tempro. Izgled notranjosti je fantastična in napredna, a po par kilometrih, pa ti že najeda živce, samo zaradi škripanja in ropotanja v kabini…..
Kakšna precenjeno cenena gajba.
Hojla, je mogoče izvedeti debelino navodil za upravljanje takega avta? Že za Yaris Cross hybrid so navodila debela 6cm, bi znala biti za takšno mečko še mal več. Že samo za izklopit neprijetne asistente… Men se jih ne da brat, bi pa vozil avto. 🙂
Precej “skromnih” 940 strani 🙂
https://www.mercedes-benz.co.in/passengercars/services/manuals.html/eqe-suv-2023-03-x294-mbux/digital-owners-manual/calling-up-the-digital-owners-manual
Zakaj imajo EV zaprto masko? Vpliva to na funkcionalnost ali pa je samo izgled v igri? Ker je recimo tale primerek na testu je grd ko 🐗
O ceni pa raje ne bi😴
zmanjša se količnik zračnega upora
Pa mislm da so notri razni senzorji.
Ev ji ne potrebujejo hlajenja tako da so lahko spredaj dosti bolj zaprti.