Poraba 21,3 kWh/100km Največja hitrost 210 km/h Cena 143.413 eur
Plusi
  • zmogljiv pogonski sklop
  • odličen skupek zaslonov Hyperscreen
  • vozne lastnosti
  • prostornost na zadnji klopi
  • poraba
  • soliden doseg
  • zmogljiv štirikolesni pogon
Minusi
  • končna cena vozila
  • cena dodatne opreme
  • škripajoča plastika v notranjosti
  • zunanja oblika ne bo vsem povšeči (sprednji del)
  • kapacitivna stikala na volanu
  • muhasto delovanje sistema Auto Hold

Elektrika pretresa avtomobilski svet, novodobne zvezde električne mobilnosti pa postajajo celo donedavni eksoti ter avtomobilski začetniki (Tesla, Kitajci). Tudi zaradi tega so pri tradicionalnih znamkah nekoliko nemirni, podobno kot slovenski bančniki, ko se omenja davek na izredne dobičke. Vseeno se Mercedes-Benzu močno trudijo, da ostanejo relevantni, zato v svoje nove električne modele vlagajo ogromno truda. To lepo dokazuje tudi najnovejši predstavnik z oznako EQE SUV. Pa bo to na nepredvidljivem trgu zadoščalo?

Ekumenizem

MB EQE SUV 33Pri najstarejši avtomobilski znamki na zemeljski obli so že dokaj zgodaj doumeli, da bodo prej ali slej električni polnilni kabli zamenjali ročke za gorivo, zato so morali nujno ukrepati. Še posebej, ker so želeli, da bi tudi v prihodnje ohranili svoj zvezdniški status. Z električno linijo EQ (Emotion and Intelligence), ki so jo predstavili leta 2016, so se  precej resno podali v boj za primat v svetu baterijsko električnih avtomobilov, kjer sicer že nekaj let uspešno krmari ameriška Tesla.

Linijo športno uporabnih baterijsko-električnih avtomobilov, ki so si na hitro skoraj tako podobni kot nadobudni mladci v bližnjem fitnes centru, je v lanskem letu dopolnil EQE SUV. Ta je sicer bolj ali manj terensko preoblikovana različica limuzinskega EQE. Že dobro znana oblikovalska filozofija z imenom, ki nekoliko spominja na kolekcijo aromatičnih in cvetnih dišav (Sensual Purity – čutna čistost), pričakovano prevladuje tudi pri najnovejšem Mercedesovem križancu ter deluje neverjetno futuristično. Za koga morda celo malce preveč (še posebej na sprednjem delu), čeprav smo pristopa pri električnih modelih z znakom trikrake zvezde tako ali tako že vajeni. Težko pa se izogneš razmišljanju, da so oblikovalci verjetno precej časa preživeli z inženirji ob vetrovniku. Zato pa se izdelek ponaša z izvrstnim količnikom zračnega upora, ki znaša zgolj 0,25.

MB EQE SUV 06Kakorkoli že, novi EQE SUV, ki sicer sloni na koncernski aluminijasti modularni električni platformi EVA, je sicer krajši od limuzinskega sorodnika za dobrih 7 cm (4,86 m v dolžino), a kljub temu deluje na cesti naravnost famozno. Ter, kar je morda še najpomembnejše, zelo opazno! A v svojem segmentu zelo verjetno vseeno ne bo osvojil titule najmikavnejšega električno gnanega križanca, saj so med konkurenti tudi izjemno ambiciozni Kitajci (Nio) ter Korejci (Genesis).

Za razliko od večjega EQS SUV, ki mu je na zunaj podoben kot jajce jajcu, znotraj ne ponuja tretje sedežne vrste, obenem pa se mora zadovoljiti z »zgolj« 90,6-kilovatno baterijo (pri EQE SUV je vgrajena večja 107,8-kilovatna).

Diskoteka

MB EQE SUV 15Ob prvem stiku z notranjostjo bo verjetno marsikomu vzelo dih ob pogledu na armaturno ploščo, kjer se bohoti eden največjih zaslonskih sistemov v avtomobilskem svetu, kakršnega bi bil nekoč vesel še režiser kultne serije o zvezdnih stezah. Kar 56-palčni zaslon s pomenljivim imenom Hyperscreen, ki se razteza od stebrička do stebrička ter združuje tri ločene OLED prikazovalnike, namreč izgleda resnično eminentno ter ponuja zanimivo uporabniško izkušnjo. Ki pa seveda, po stari Mercedesovi navadi, tudi precej stane – skoraj toliko kot simpatični Citroenov Ami (dobrih 9.800 evrov). Rešitev navduši z izvrstno grafiko (še posebej pri navigaciji) ter dovolj intuitivnimi meniji, pri čemer celo upravljanje klimatske naprave preko zaslona na dotik ni pretirano nadležno.

MB EQE SUV 26Za dodatni pridih dramatičnosti poskrbi svetlobna igra ambientalne osvetlitve v 64 barvah, ki se je tokrat znašla celo na robovih sprednjih sedežev, vse skupaj pa pričara spomine na mladostniške noči v disko klubih. Morda zna biti vse skupaj za koga nekoliko preveč kičasto, a je vse skupaj enostavno rešljivo s preprostim izklopom omenjene funkcije. Kritiki se bodo obenem morda obregnili ob ne najbolj natančno izdelavo (nekaj škripanja plastičnih oblog) ter nabor materialov (npr. sedežno usnje, trda plastika v spodnjih delih), ki po mojem mnenju ne spada v tako drago vozilo.

Glede na precej obilne mere prestižnega Mercedesovega SUV, ki se ponaša z več kot 3 metrskim medosjem, marsikdo pričakuje znotraj obilico praznine. V kabini potnikom sicer res ne bo manjkalo prostora – še posebej na zadnji klopi, pri kateri bi si morda želel le nekoliko daljšega sedalnega dela. Vseeno pa precej manj navdušenja prinese pogled v prtljažni prostor, ki s svojimi 520 litri praznine ni med največjimi. Že prej omenjena Tesla je v tem elementu opazno prepričljivejša, saj ima podobno cenjen model X skoraj še enkrat več praznine za zadnjimi sedeži (1.050 l).

Brzovlak

MB EQE SUV 05Mercedesov EQE SUV z oznako 500 4Matic, ki se je tokrat znašel na preizkusu, velja za najmočnejšo različico, na kateri se ne blešči kratica AMG. Ponuja kar 408 »konjev« največje moči, ki jih zagotavljata dva elektromotorja na obeh oseh. A še bolj fascinanten je podatek o navoru (858 Nm), ki je seveda na voljo že takoj na začetku, zaradi česar je tako motoriziran Mercedesov veliki križanec lahko precej poskočen. Že zgolj 4,9-sekundni pospešek od mirovanja do najvišje hitrosti izven naselij v Avstriji pove vse! Pri električnih avtomobilih smo obenem vajeni, da je sunek v hrbet na začetku več kot občuten, zaradi česar vas bodo sopotniki med konkretnim pospeševanjem gledali z vsaj tako srepim pogledom kot redni gledalci Nove24 člane Inštituta 8. marec.

A če sem povsem iskren, se Mercedesov prestižni EQE SUV, pri katerem boste zaman iskali odprtino za bencinsko ročko, bolje znajde med udobnim cestnim križarjenjem kot med neumornim divjanjem med ovinki. Za kaj takega je že zaradi svoje zasnove nekoliko okoren, pa čeprav njegovo (z zračnim vzmetenjem podprto) podvozje zmore tudi malce bolj dinamična doživetja (način Sport). Nenazadnje se tudi volanski mehanizem ponaša z izvrstno komunikativnostjo ter natančnostjo ter je ravno prav obtežen. Odličen občutek na volanu!

Med malce bolj defenzivno vožnjo navdušuje tudi z odlično porabo elektronov, ki se je tokrat ustavila pri zgolj 21,3 kWh/100 km, kar je odličen dosežek za tako veliko in težko vozilo. Baterija s kapaciteto 90,6 kWh, ki jo je sicer možno polniti z najvišjo močjo 170 kW, pa omogoča povsem realnih 450 kilometrov dosega, brez da bi se morali odrekati najvišjim dovoljenim hitrostim. Zgolj kot zanimivost: baterijska programska oprema omogoča tako imenovane posodobitve na daljavo OTA (over-the-air), ki naj bi skrbele za nenehno optimalno delovanje baterijskega sklopa v celotnem obdobju.

MB EQE SUV 23Pri znamki iz Stuttgarta obenem pravijo, da imajo prav vsi njihovi športno uporabni križanci delček DNK-ja terenskega G(eländewagen). Ta se pri EQE SUV kaže v obliki nekaterih pomagal (Offroad program s spremljavo preko zaslona), ki poskrbijo, da bo z njim možno priti precej dlje, kot si 99,9 odstotka lastnikov sploh upa. A pozor! Z njim nikakor ne poskušajte spremljati na jago lokalnega lovskega društva v Jimnyjih in Land Cruiserjih, saj se vam bo že na prvem kuclju trgalo srce, ko boste opraskali čudovita 21-palčna platišča.

Za novodobne ljubitelje trikrake zvezde

Električna doba se nezadržno bliža. Pri Mercedes-Benzu se že dlje časa pripravljajo na prelomno leto 2035, ko naj bi nam v evropskih avtomobilskih salonih prodajali zgolj še vozila, pri katerih ne bo več skrbi glede trajnosti jermena v oljni kopeli ter zamašenega filtra trdnih delcev.

MB EQE SUV 09Najnovejši EQE SUV je izjemno luksuzen križanec, ki nagovarja vse nekdanje navdušence nad modelom GLE, enim od začetnikov tega razreda (ML iz leta 1997). Nenazadnje tudi s svojo ceno, ki je v istem rangu kot pri konvencionalno gnanem »bratu« ter se pričenja pri okrog 90 tisočakih, v primeru testnega vozila pa seže kar do 140 tisočakov. Bo Mercedesova zvezda vseeno dovolj sijoča tudi v prihajajoči električni eri (pa pri tem ne mislim na osvetlitev sprednjega logotipa)? Vsekakor! Saj znajo izurjeno odbijati nevarne napade tradicionalnih in svežih tekmecev ter se prilagajati trgu oziroma svojim kupcem. Novi EQE SUV je dober dokaz, čeprav v tem trenutku morda še ne bo glavni igralec v svojem segmentu.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Različica z oznako 500 4Matic, najmočnejša verzija, ki ne spada v AMG družino, se ponaša z dvema elektro agregatoma s skupno močjo 408 »konjev«. Baterija s kapaciteto 90,6 kWh omogoča povsem realnih 450 kilometrov dosega.
    10
  • Notranjost
    Doplačljiv zaslonski sistem Hyperscreen, ki se razteza skozi celotno armaturno ploščo, ustvari precej futuristično notranje okolje. To je dodatno začinjeno z dramatičnim vložkom ambientalne osvetlitve. Ne najbolj posrečena končna izdelava (škripanje plastike), izbor posameznih materialov (sedežno usnje, plastika na spodnjih delih) ter podpovprečna prostornina prtljažnika.
    8
  • Opremljenost
    Pri vozilu, ki stane dobrih 140 tisočakov in pri katerem ne gre za vrh znamkine ponudbe, je skoraj samoumevno, da ne sme manjkati nič pomembnejšega.
    10
  • Vozne lastnosti
    V duhu Mercedesovih športnih terencev tudi novi EQE SUV ponuja precej udobja v vožnji, k čemur precej prispeva opcijsko zračno vzmetenje. A se vseeno ne ustraši niti malce bolj ostro dinamičnih manevrov. Odličen volanski mehanizem.
    10
  • Gospodarnost
    Precej zasoljena cena testnega vozila, kakršne smo sicer že vajeni od luksuznih križancev višjega razreda, ki so ozaljšani s trikrako zvezdo. Zelo dobra poraba električne energije!
    4
  • Zmogljivost
    Izjemno zmogljiv pogonski sklop, ki zna (dobesedno) vzeti dah sopotnikom, zna poskrbeti tudi za precej dinamičnih doživetij, pa čeprav EQE SUV temu ni ravno namenjen. Odličen avtocestni potovalnik.
    10
  • Sklep
    Mercedesov vstop v razred luksuznih športno uporabnih terencev na električni pogon (EQE SUV in EQS SUV) je pričakovano pompozen in dovolj glamurozen. Res pa se morajo dandanes boriti s precej bolj namnoženo konkurenco kot nekdaj. In verjetno pred kakšnimi dvajsetimi leti niti v sanjah niso pričakovali, da bodo med slednjimi tudi takšne znamke, ki bi s svojimi imeni precej bolj ponujale asociacije na rockovske skupine kot pa na avtomobilske znamke (Genesis, Tesla).
    8.7

Tehnični podatki vozila

baterije 90,6 kWh
cena osnovnega modela (€) 90.900
cena testnega vozila (€) 143.413
dolžina × širina × višina (mm) 4.863 x 1.940 x 1.686
dovoljena masa vozila (kg) 3.095
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/2
masa praznega vozila (kg) 2.485
medosna razdalja (mm) 3.030
menjalnik/pogon enostopenjski / štirikolesni
največja hitrost (km/h) 210
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 300/408
največji navor (Nm pri vrt/min) 858
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 12,3 / 10,5 (pri opciji štirikolesnega volana)
osnovna cena vozila (€) 105.900
pnevmatike 275/40 R21
poraba električne energije (kWh/100km) 19-22,7
poraba goriva na testu (l/100 km) 21,3 kWh/100km
pospešek 0-100 km/h (s) 4,9
prostornina prtljažnika (l) 520-1.675
vrsta motorja elektromotor
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

12 komentarjev za "Glavni igralec"


7 meseci 11 dni nazaj

Ma naj zamenjajo Čokolešnik za Čokolina pa bo lepši

7 meseci 11 dni nazaj

Pa, kaj se to dogaja z mercedesom??? mercedes avto je res dober, med boljšimi (vsak, ki ga je, kdaj imel, ve o čem govorim), tehnološko so med najbolj naprednimi, lepi so, peljejo se fantastično, ampak zadnje čase, je to res, njihova kvaliteta notranjosti, kaj se s tem dogaja, pa stari Mercedesi niso tako škripali, to ni normalno, da v novih Peugeotih, je notranjost veliko bolj kvalitetna in manj škripa in poka, kot v novih Mercedesih…… Vedno mi je bilo kakršnegakoli Mercedesa voziti res pravi užitek, ampak dandanes, pri teh novih, pa, kot da bi vozil Fiat Tempro. Izgled notranjosti je fantastična in napredna, a po par kilometrih, pa ti že najeda živce, samo zaradi škripanja in ropotanja v kabini…..

7 meseci 11 dni nazaj

Kakšna precenjeno cenena gajba.

muc396
7 meseci 11 dni nazaj

Hojla, je mogoče izvedeti debelino navodil za upravljanje takega avta? Že za Yaris Cross hybrid so navodila debela 6cm, bi znala biti za takšno mečko še mal več. Že samo za izklopit neprijetne asistente… Men se jih ne da brat, bi pa vozil avto. 🙂

brett
7 meseci 12 dni nazaj

Zakaj imajo EV zaprto masko? Vpliva to na funkcionalnost ali pa je samo izgled v igri? Ker je recimo tale primerek na testu je grd ko 🐗
O ceni pa raje ne bi😴

7 meseci 11 dni nazaj

zmanjša se količnik zračnega upora

ban
7 meseci 12 dni nazaj

Pa mislm da so notri razni senzorji.

Blinder
7 meseci 12 dni nazaj

Ev ji ne potrebujejo hlajenja tako da so lahko spredaj dosti bolj zaprti.

 
Veselje do električne vožnje
Corsa, umakni se