IKT

Kako v treh fazah digitalno preobraziti B2B-posel

Od prve spletne trgovine za B2B do inovativnih poslovnih modelov podjetje pride v približno 15 letih in pri tem uporabi dve različni B2B-platformi.
4 ure
Ukrajina: V napadu ruskih balističnih raket na Sumy umrlo 32 ljudi; napad tudi v Gazi 12
4 ure
Združeno kraljestvo bo po reševanju jekla bolj skeptično do kitajskih naložb
6 ur
Menite, da bo letos posel slabši? Tako si lahko znižate akontacijo davka na dobiček.
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
9 ur
Merz o Trumpovih carinah in razpihovanju finančne krize 2
9 ur
Akt o digitalnih storitvah in srednja podjetja: kakšne so obveznosti 1
9 ur
Reuters: Koliko bo stal ta sedež ali kako ameriška podjetja že čutijo vpliv Trumpovih carin
9 ur
Pošta Slovenije prodaja več nepremičnin, tudi upravni zgradbi v Novi Gorici in Murski Soboti 1
9 ur
10 odgovorov o legalizaciji stavb in pridobivanju gradbenih dovoljenj po novem
11 ur
Volkovi z Wall Streeta: ob vsakem skoku S & P 500 prodajte 3
12 ur
INTERVJU Matevž Vuga, Big Bang: Avtomatizacija je smiselna tam, kjer zaposleni ne ustvari dodane vrednosti
22 ur
Najbolj brani članki danes
1 dan
Novo: ZDA so iz recipročnih carin izvzele pametne telefone, računalnike 11
1 dan
Trump načrtuje ukaz za pridobivanje kritičnih kovin 3
1 dan
Argentina je sklenila dogovor z MDS v vrednosti 20 milijard dolarjev in odpravila nadzor nad valuto
1 dan
Večina članic EU razmišlja o odstopanju od proračunskih pravil za potrebe obrambe 4
1 dan
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
1 dan
Trumpova trgovinska ekipa bi sklenila 90 dogovorov v 90 dneh. Strokovnjaki: Veliko sreče!
1 dan
Kaj bodo pri podjetjih preverjali inšpektorji 6
1 dan
Kakšno hišo v Ljubljani je za 282 tisočakov dobil kupec na dražbi 1
21.10.2024 13:56
Dopolnjeno: 21.10.2024 14:00
Čas branja: 7 min
Kako v treh fazah digitalno preobraziti B2B-posel
Preden se odločimo za vpeljavo e-commercea v podjetje, se moramo vprašati, zakaj bi to sploh naredili, pravi Klemen Urbančnik, vodja projektne pisarne in partner v spletni agenciji Creatim. Foto: Aleš Beno

Glede na napovedi, da bo že prihodnje leto večina B2B-interakcij potekala v digitalni sferi, je jasno, da je digitalna transformacija e-commercea postala glavna komponenta poslovnega uspeha tudi na trgu B2B. A zahteva razvoj digitalnih orodij dolgoročno strategijo pridobivanja tehničnih znanj in tudi finančna vlaganja.

Klemen Urbančnik, vodja projektne pisarne in partner v spletni agenciji Creatim, je na konferenci B2B e-commerce Časnika Finance poudaril, da celostna digitalizacija B2B-podjetij pri nas traja okoli 15 let, pri čemer gre večina podjetij skozi tri razvojne faze, skozi katere preidejo od začetne faze prve spletne B2B-trgovine do inovativnih poslovnih modelov, kot je denimo B2B-tržnica. Pri tem vsaka faza zahteva svoje tehnološke nadgradnje in spremembe v poslovnem modelu.

V povprečju razvoj posamične digitalne rešitve traja od šest do 12 mesecev, medtem ko pričakovana življenjska doba platforme znaša približno pet let. Tako podjetja v obdobju 15 letih pogosto zamenjajo tri različne rešitve. Pri tem nekatera sledijo pristopu kontinuiranega razvoja ene platforme, večina pa se odloči za postopno nadgrajevanje ali popolno prenovo platforme.

V začetni fazi ročno delo z osveževanjem podatkov

Začetna faza vpeljave rešitve za e-commerce v B2B-podjetju običajno vključuje osnovno spletno trgovino brez naprednih integracij. Takšna rešitev ponavadi deluje na generični predlogi, s poudarkom na enostavnosti uporabe in osnovni funkcionalnosti platforme.

V tej, začetni fazi pogosto manjša ekipa v podjetju z začetnim proračunom izbere ponudnika za razvoj rešitve, pri čemer je glavno merilo najpogosteje, tako Urbančnik, najnižja cena izdelave rešitve. Takšna, prva spletna B2B-rešitev praviloma zahteva ročno osveževanje podatkov, vnos naročil in komunikacijo s kupci.

Tipični izzivi v tej fazi so povezani z omejenimi možnostmi vzdrževanja, saj pogosto ni zagotovljeno pogodbeno vzdrževanje, izvajalci pa morda niso dosegljivi za nadgradnje in tehnično podporo. To prinaša varnostna vprašanja, nekompatibilnost modulov in visoko stopnjo ročnega dela pri osveževanju podatkov. Kljub temu začetna rešitev omogoča prehod na digitalno prodajo in da podjetje svoje prve B2B-partnerje uspešno »vkrca«.

Urbančnik v tej fazi med pomembnejšimi aktivnostmi omenja pomen postopnega vključevanja zaposlenih v proces digitalizacije. Prodajniki se lahko pri uvajanju rešitve za e-commerce počutijo ogrožene, zato je bistveno zagotoviti ustrezno nagrajevanje za »onboarding« novih kupcev in tudi dodatne popuste za kupce, da se navadijo na novo platformo.

Druga faza: integracija s sistemi ERP in CRM

Po začetnih uspehih in prebrodenih prvih težavah digitalizacije poslovanja se podjetja pogosto soočijo z vse večjimi omejitvami začetne digitalne rešitve. Tako kot v B2C tudi v B2B-poslu z rastjo povpraševanja in naročil raste tudi potreba po optimizaciji uporabniške izkušnje in avtomatizaciji vse več funkcionalnosti.

Zato podjetje v tej fazi običajno preide na napredno rešitev, ki vključuje integracijo s sistemi ERP in CRM za učinkovitejše upravljanje zalog, cen, promocij in naročil.

»Zaradi različnih razlogov, na primer možnih menjav kadra, se pogosto pojavi potreba po dokumentaciji rešitve, ki vključuje pripravo obsežnejše specifikacije, običajno od 20 do 50 strani,« opozarja Klemen Urbančnik. V drugi razvojni fazi se proračun za projekt poveča, podjetje pa izbere izvajalca na podlagi strokovnosti, saj išče dolgoročno rešitev po meri in optimizacijo uporabniške izkušnje. Poleg tega se praviloma vpelje tudi bolj zanesljivo gostovanje na namenskem virtualnem strežniku, kar omogoča večjo stabilnost platforme.

Različne vloge, na primer za ogled zalog, dostop do cen ali oddajo naročil, omogočajo posamičnih zaposlenim specifične pravice glede na njihove potrebe. Eden izmed možnih razlogov za prehod na novo platformo je tudi potreba po implementaciji boljšega iskalnika, kot sta recimo Elasticsearch ali Solr, ki lahko bistveno izboljša uporabniško izkušnjo in poveča konverzijo.

Inovativni poslovni modeli in mednarodna širitev kot končni cilj

Ko podjetje razpolaga z delujočo platformo, ki je stabilna in omogoča prilagoditve ter nadgradnje, se pogosto pojavijo želje po širitvi na tuje trge. To pa prinaša nove izzive, kot so nove plačilne metode, izračuni logističnih stroškov in zagotavljanje prevodov.

V tej fazi si podjetje želi najbolj napredno obliko spletne trgovine, kjer se uvajajo integracije s sistemi ERP, CRM in PIM za popoln nadzor nad izdelki in bogatitev podatkov. Tako so v tretji fazi projekti zelo kompleksni, zahtevajo veliko ekipo in tudi podrobno tehnično specifikacijo, ki včasih presega 100 strani. Poleg tega se sklene pogodba SLA (service-level agreement), ki zagotavlja odzivnost in stabilnost sistema, gostovanje pa se premakne v oblak za boljšo skalabilnost in dostopnost.

Nekatera podjetja se v tej fazi odločijo tudi za razvoj spletne B2B-tržnice (marketplace), na kateri svoji ciljni publiki ponudijo tudi izdelke (ali storitve) drugih ponudnikov v zameno za prodajno provizijo.

Kako do uspešne implementacije strategije za e-commerce v B2B

Kompleksnost implementacije katerekoli od razvojnih faz digitalizacije B2B-posla je torej očitna. Klemen Urbančnik, vodja projektne pisarne in partner v spletni agenciji Creatim, tako na koncu ponuja še svoj pogled na tri stebre, ki vodijo k uspešnemu razvoju e-commercea za B2B:

  1. Izbira zanesljive ekipe: namesto izbire platforme svetuje izbiro ekipe, ki bo lahko dolgoročno podprla razvoj in nadgradnje.
  2. Spremljanje potreb kupcev: podjetja morajo pri razvoju e-commercea upoštevati specifične potrebe strank in panoge ter razvijati rešitve, ki prinašajo dejansko vrednost.
  3. Inovativnost: uspešno podjetje išče unikatne tržne niše in konkurenčne prednosti, saj e-commerce omogoča ustvarjanje novih poslovnih modelov in prilagojenih rešitev.

Navkljub zahtevnosti razvoja sodobnih digitalnih rešitev na področju B2B tudi pri nas že najdemo mnoge dobre prakse. Vseh sedem prijavljenih podjetij, ki so na našem razpisu predstavila svoje B2B e-commerce projekte, je dokaz, da lahko inovativna B2B-podjetja z majhnega trga nadvse uspešno prodirajo tudi na največje svetovne trge. Pametna strategija in dovršena izvedba namreč prinašata možnost vzpostavitve uspešnih poslovnih modelov, ki podjetju dajajo konkurenčno prednost tako na lokalnem kot globalnem trgu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKT Klemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
IKT
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKT Finance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Finance
Albina Kenda V grafih: Slovenski javni dolg je konec leta 2023 in zrasel in upadel – odvisno od perspektive 5

Konec zadnjega četrtletja minulega leta je bil slovenski javni dolg nominalno manjši v primerjavi s prejšnjim četrtletjem, v primerjavi z istim četrtletjem konec leta 2022 pa je bil večji, kaže sveža evropska statistika.

FINANCE
IKT
OGLAS
IKT
IKT Finance PR 3 varnostne lekcije, ki se jih je bolje naučiti na koži drugih (OGLAS)

Ste poslovanje delno ali v celoti preselili v oblak? Potem si vzemite par minut za branje tega prispevka. Prihranite lahko veliko denarja.

FINANCE
IKT
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKT Klemen Koncilja Uporabniška izkušnja na spletu je kot filmska glasba

Če je dobra, je sploh ne opazimo, pravi Andrej Perc iz podjetja Creatim.

FINANCE
Finance
pregled
Albina Kenda V grafih: ne le prebivalstvo, v EU se starajo tudi avti 11

V kateri članici imajo v povprečju najstarejše in najmlajše avtomobile ter s kako starimi se v povprečju vozijo Slovenci

FINANCE
Finance
NATURA 2000
Albina Kenda Kaj je skupno Cerkniškemu jezeru, boju z nutrijami in lekciji o GPS za ribičke

V vseh primerih gre za projekte, ki so jih prepoznali za vodilne dosežke na področju varstva narave in so med finalisti za letošnjo evropsko nagrado v programu Natura 2000.

FINANCE
IKT
PRO
IKT
NAJ B2B E-COMMERCE PROJEKT
IKT Finance PRO Iščemo B2B e-commerce projekte – ne zamudite priložnosti za prepoznavnost (PRO)

Tudi letos pripravljamo izbor najboljših slovenskih e-commerce praks na področju B2B-poslovanja.