Film bi moral sicer premiero doživeti že oktobra lani, a ga je studio Warner še malo zamaknil zaradi dvojne stavke v Hollywoodu: prekinitev dela igralcev je pomenila, da zvezdniki na rdeči preprogi in v medijih spektakla ne bi mogli promovirati. Foto: Reuters
Film bi moral sicer premiero doživeti že oktobra lani, a ga je studio Warner še malo zamaknil zaradi dvojne stavke v Hollywoodu: prekinitev dela igralcev je pomenila, da zvezdniki na rdeči preprogi in v medijih spektakla ne bi mogli promovirati. Foto: Reuters

Zunaj Severne Amerike se je v kinoblagajne nakapljalo 97 milijonov dolarjev, kar skupaj pomeni 178,5-milijonski zaslužek. "Denis je posnel res izjemen in poseben film in krasno je bilo videti, kako se ljudje nanj odzivajo," je za tiskovno agencijo AP komentirala producentka Mary Parent. "Film je bil narejen za veliko platno in zdi se, da ga tudi javnost dojema kot kinematografski dogodek."

Sorodna novica Dune: Peščeni planet, 2. del

Sušen začetek leta
Peščeni planet 2 je tako prva velika filmska uspešnica leta 2024 – in uspeh, ki so ga kinodvorane krvavo potrebovale. Čeprav gledalci še vedno kapljajo v kinematografe zaradi decembrske ponudbe (to sta fantazijski Wonka in romantična komedija Samo ne ti), je bil začetek leta sušen. (Zaslužki so bili 20 odstotkov nižji kot lani v istem obdobju.) V prvih dveh mesecih leta ni noben film v Severni Ameriki presegel stomilijonskega zaslužka, še najbolje so se odrezali akcijska srhljivka Čebelar, biografski film o Bobu Marleyju in nova priredba Zlobnih deklet.

Peščeni planet 2 je v kinodvorane prispel na krilih skoraj enoglasno pozitivnih kritiških mnenj (na spletni strani Rotten Tomatoes ima 94 odstotkov pozitivnih ocen), prave konkurence pa na premierni konec tedna tako rekoč ni imel. Statistika razkriva, da je bilo med prvimi obiskovalci 59 odstotkov moških, 64 odstotkov gledalcev pa je bilo starejših od 25 let.

Uradno proračun filma ni znan: govorilo se je o 122 milijonih dolarjev, resnična številka pa je verjetno bližje 190 milijonom. "Film je pustil globok pečat na trgu," je opazil tudi predsednik distribucijskega oddelka pri studiu Warner Jeff Goldstein. "To je svetovni kulturni dogodek."

Austin Butler in Zendaya na newyorški premieri Peščenega planeta. Foto: Reuters
Austin Butler in Zendaya na newyorški premieri Peščenega planeta. Foto: Reuters
Režiser Denis Villeneuve v spremstvu Anye Taylor-Joy. Foto: AP
Režiser Denis Villeneuve v spremstvu Anye Taylor-Joy. Foto: AP

Polovica zaslužka v Severni Ameriki se je nakapljala v dvoranah z večjimi in naprednejšimi platni, kot je IMAX – kar ni naključje, saj je Denis Villeneuve film posnel s kamerami IMAX. V nasprotju z denimo Nolanovim Oppenheimerjem je bil film v celoti posnet digitalno, a so imeli zaradi prekinitve dela med stavko čas, da so ustvarili tudi kopijo na filmskem traku.

81,5-milijonski ameriški zaslužek je rekord tako v karieri Denisa Villeneuva kot tudi v karierah njegovih zvezdnikov, Timotheeja Chalameta, Austina Butlerja in Rebecce Ferguson.

Zakaj je film pet mesecev čakal v predalu?
Film bi moral sicer premiero doživeti že oktobra lani, a ga je studio Warner še malo zamaknil zaradi dvojne stavke v Hollywoodu: prekinitev dela igralcev je pomenila, da zvezdniki na rdeči preprogi in v medijih spektakla ne bi mogli promovirati. Tako pa smo zadnji mesec lahko sami videli, kako zelo učinkuje promocijska turneja na steroidih: igralci filma gostujejo v vseh mogočih pogovornih oddajah, premiere so bile enakovredne vrhunskim modnim revijam, ekipa pa je med drugim potovala tudi v Ciudad de Mexico, v Južno Korejo, Abu Dabi in New York. "Trdo smo delali, da bi bili pripravljeni za oktobrski datum, ampak na koncu se nam je zdelo, da je, še posebej glede na to, kakšno igralsko zasedbo imamo, vredno počakati," ocenjuje Parent.

"Filmskih zvezd ne moreš ustvariti drugje kot v kinodvoranah," se strinja Goldstein. "V kinu, na velikem platnu, z velikim zvokom in skupinsko izkušnjo se rodijo zvezde, ali pa se vsaj primerno predstavi talent velike zvezde."

Neuspešen eksperiment
Prvi del Peščenega planeta je v kinematografe prišel oktobra 2021, kot del Warnerjevega novega pristopa: v tistem obdobju so svoje največje filme istočasno poslali v kinodvorane in na pretočne platforme. Kljub temu je film zaslužil več kot 40 milijonov dolarjev v prvem koncu tedna in več kot 400 milijonov dolarjev v končnem seštevku.

“Denis Villeneuve je tako kot Christopher Nolan eden od tistih režiserjev, ki lahko že s svojim imenom spravijo ljudi v kinematografe," ugotavlja Paul Dergarabedian, medijski analitik pri podjetju Comscore. "Ta rezultat pokaže, kako pomemben je lahko en film za zdravje celotne industrije. Ampak ne gre samo za enkraten uspeh v marcu. To je posel, kjer šteje zagon. Zdaj bomo dobili veter nazaj v jadra in v tem duhu nadaljevali aprila ter nato v poletni kinosezoni."