Poraba 5,7 l/100km Največja hitrost 184 km/h Cena 35.730 eur
Plusi
  • preprosta in trpežna potniška kabina
  • upravljanje menjalnika preko vrtljivega stikala
  • veliko odlagalnih površin
  • preglednost (razen nazaj)
  • fizična stikala klimatske naprave
  • ločeno odpiranje stekla na prtljažnih vratih
Minusi
  • počasen zaslon na dotik
  • fiksna zaščitna mreža močno pokvari uporabnost modela
  • brez modernih luči LED
  • nekatere nedoslednosti zaradi fiksne zaščitne mreže

Ko so se pri Stellantisu pred dvema letoma odločili, da kupcem v Evropi namenijo le še baterijsko-električno različico Berlinga, Rifterja in Comba, so poskrbeli za ogorčenje številnih kupcev. S to odločitvijo so tudi slovenskim uvoznikom povzročili nemalo težav, zato se je pričelo iskanje rešitev. Utopično je bilo pričakovati, da bi lahko električni enoprostorci sledili prodajnemu deležu bencinsko ali dizelsko gnanih enoprostorcev. Combo N1 je kompromis: dizelsko gnani enoprostorec za vse družine, ki cenijo klasiko in potrebujejo trpežen in prostoren družinski avto, a z obvezno oznako N1. To pogonsko različico lahko kupijo le kot tovorno vozilo, torej z obvezno fiksno pregradno mrežo za drugo vrsto sedežev.

Tanka je meja med petsedežnim družinskim enoprostorcem in petsedežnim delovnim strojem za učinkovit prevoz ljudi ter opreme. Na zunaj je pravzaprav nemogoče opaziti razliko med N1 in M1. Zastekljeni zadnji del, trije individualni sedeži s sidrišči Isofix, panoramska steklena streha, trda polica v prtljažnem prostoru… vse to so odlike Comba Life v potniški različici. Tudi kovinska predelna stena je v nekaterih vozilih Combo Life M1 reden spremljevalec, a je tam odstranljiva, ko je potrebno podreti zadnje sedeže in prevažati daljše predmete. Pri N1 žal ni tako, za status tovornega vozila je nujno potrebna oziroma, bolje rečeno, zakonsko predpisana. Ne sme se je odstraniti, v karoserijo je privarjena ter služi varnemu prevozu visokih in težjih predmetov.

Večja nosilnost

Opel Combo Berlingo Rifter ProAce N1 avtomobilizem.com_12
Fiksna pregradna mreža je obvezen del Comba Life N1.

Zanimiv je pogled na nosilnost Comba Life N1. V kombinaciji z dizelskim 1,5-litrskim motorjem in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom znaša 877 kilogramov, kar je 151 kilogramov več kot pri električnem Combu Life in 70 kilogramov več kot pri prejšnji različici Combo Life brez oznake N1 z enakim motorjem in menjalnikom. To le nakazuje, da N1 prinaša dodatno ojačano vzmetenje, primerno zahtevnejši poslovni rabi.

A to ne vpliva na udobje vožnje. Combo Life je v prvi vrsti udoben delovni stroj, pa naj gre za družinsko ali poslovno rabo. Dobro požira neravnine in luknje na cesti, to pa po drugi strani pomeni, da mu dinamična vožnja ni domača.

Z dizelskim pogonom prihaja kompromis

Drugo vrsto sedežev se da podreti, a to uporabnikom ne pomaga kaj veliko. Morda je edina prednost, da se ne umažejo sedalni deli, če moramo prepeljati kakšen večji predmet, ki ga spravimo na zadnjo klop. Za podrto klopjo pa je kovinska plošča, ki onemogoča prevoz daljših predmetov. V prtljažnem prostoru lahko predmete nalagamo predvsem v višino. Globina prtljažnika je omejena na manj kot meter, višina od dna do strehe pa znaša 1,12 metra oziroma 59 centimetrov do police.

Opel Combo Berlingo Rifter ProAce N1 avtomobilizem.com_18
Trije zaprti in trije odprti predali imajo veliko vlogo pri uporabnosti modela.

Zame, kot lastnika psa, je takšna rešitev super. V zadek enostavno namestiš boks in tudi v primeru, če kdo vozi psa, pripetega v prtljažniku, bo mreža preprečila zaplete med vožnjo. Po drugi strani pa sem se pošteno jezil, ko v prtljažnik nisem spravil otroškega kolesa, saj enostavno ni bilo dovolj globine, da bi zaprl prtljažna vrata, brez da sem odstranil sprednje kolo. O prevozu odraslega kolesa nisem niti razmišljal. To je pri električnem Combu Life s podrtjem klopi možno. Po drugi strani je danes vse bolj običajen in varen prevoz koles na nosilcu vlečne kljuke ali na strehi, ki ima zelo dobro nosilnost (100 kilogramov).

Tudi z večjimi paketi ne bo šlo, razen če lahko kartonasto škatlo postavimo pokonci in je nižja od 1,1 metra. In ravno ta neprilagodljivot je v mojih očeh največja težava Comba Life N1. Saj ne potrebuješ vsak dan veliko prostora, a ko ga, si s takšno izvedbo ne moreš kaj veliko pomagati. Te pa po drugi strani pregradna mreža prisili k varnejšemu prevozu prtljage. Vemo, kakšne so lahko navade voznikov, ki predmetov v zadnjem delu kabine niti približno ne pritrdijo varno.

Tako visok, kot je širok

Opel Combo Berlingo Rifter ProAce N1 avtomobilizem.com_3
Cena za testni Combo Life N1 Elegance Plus se je ustavila tik nad 35 tisoč evri.

Notranjost je obdana s trdo plastiko, a zaradi tega trdoživa in pripravljena na zahtevno rabo. Sprednji desni sedež ostaja poklopen, barva oblazinjenja uspešno razbije monotonijo, voznika pa razveseli uporaba fizičnih stikal za klimatsko napravo. Spredaj sem pogrešal žaromete LED, a Combo Life N1 je povsem spodobno opremljen enoprostorec z dvopodročno klimo. Trije predali so zaprti s pokrovi, odprte površine so prav tako tri. Ob zaslonu je nameščen vhod USB (še stari priključek A), za vtičnico 12 V pa so našli prostor na sredini, skoraj na tleh. Vrtljivo stikalo menjalnika je preprosto za uporabo in prihrani dodaten prostor na sredinski konzoli.

S šestimi litri

Čeprav je Combo Life N1 v prvi vrsti še precej “analogen” avtomobilski model, so ga pri Oplu uspešno deloma digitalizirali. Zaslon na dotik z diagonalo 8 palcev prinaša nekaj modernosti, a je hkrati precej počasen. Bolj kot zaslon prepriča pogonski sklop: 96-kilovatni dizel s 300 njutonmetri navora že pri 1.750 vrtljajih poskrbi za dober občutek na stopalki za plin. Gre za močnejšo različico 1,5-litrskega štirivaljnika, ki z dodatno močjo predvsem izboljša kvaliteto vožnje na avtocesti. Vrtljaji se pri 130 kilometrih na uro zadržujejo le malenkost nad dva tisoč vrtljaji, poraba pa je, kljub ne preveč aerodinamični zunanji obliki, le malenkost nad šestimi litri.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    1,5-litrski dizelski motor je na voljo le pri različici N1, ki označuje lahko gospodarsko vozilo. Gre za varčen motor, z obilico navora in dovolj moči za avtocestne hitrosti. 8-stopenjski menjalnik je super izbira in usklajeno sodeluje z motorjem.
    8
  • Notranjost
    Prostorna in svetla potniška kabina je zaradi obilice trde plastike manj prijetna na pogled, a nedvomno odporna na zahtevno družinsko rabo. Veliko je predalov in odlagalnih površin. Škoda, da je zaščitna mreža obvezna, saj v veliki meri izniči uporabnost prtljažnika.
    7
  • Opremljenost
    Elegance Plus prinaša vse novodobne pripomočke, tudi 220-voltno vtičnico v prtljažniku. Ne gre za vrhunsko opremljeno družinsko vozilo, saj njegova starost onemogoča vgradnjo nekaterih varnostno-asistenčnih sistemov, ki so na voljo pri drugih Oplovih modelih. Še vedno pa ponuja dovolj za običajnega uporabnika, ki od Comba ne pričakuje popolnega seznama dodatkov.
    8
  • Vozne lastnosti
    Predvsem udoben in nenaporen za vožnjo. Primeren namenu in dimenzijam, vsekakor pa ne prinaša presežkov v vozni dinamiki.
    7
  • Gospodarnost
    S ceno 35 tisoč evrov je bistveno dražji, kot je bil pred omejitvami s strani tovarne, tudi zato bo verjetno kakšen kupec raje pogledal k cenejšemu, a morda niti ne tako prostornemu modelu. Uporabnosti pri manj prostornih, a bistveno bolj modernih športnih terencih ne zmanjšuje zaščitna mreža.
    8
  • Zmogljivost
    96 kilovatov je povsem dovolj za mestno, primestno in avtocestno vožnjo. Zdravo razmerje med porabo in močjo je točno to, kar potrebuje povprečna slovenska družina.
    8
  • Sklep
    Combo ponuja izbiro družinam, ki potrebujejo več prostora, a jih ne zmoti zaščitna mreža, ki preprečuje povečevanje prostora na račun zlaganja zadnjih sedežev. Tisti, ki si želi dizelski motor bo moral sprejeti tovrsten kompromis, a bo zato dobil zelo veliko avtomobila.
    7.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 25.490
cena testnega vozila (€) 35.730
dolžina × širina × višina (mm) 4.403 x 1.848 x 1.841
dovoljena masa vozila (kg) 2.380
emisija CO2 (g/km) 118
emisijski razred Euro 6D
gibna prostornina (cm3) 1.499
masa praznega vozila (kg) 1.583
medosna razdalja (mm) 2.785
menjalnik/pogon samodejni/spredaj
največja hitrost (km/h) 184
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 96 (130) pri 5.500
največji navor (Nm pri vrt/min) 300 pri 1.750
napake med testom brez napak
poraba goriva na testu (l/100 km) 5,7
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,5
pospešek 0-100 km/h (s) 10,5
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 597 / 2.126
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbodizelski
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

3 komentarjev za "Kdor želi dizla, mora sprejeti kompromis"


1 mesec 19 dni nazaj

Ne vem zakaj se testira model ki je v odhodu. Stellantis pocasi lansira faceliftano verzijo Berlinga, Peugote in Citroen mislim da se ze lahko narocita, kmalu verjetno sledita se Opel in Toyota.

meganer
1 mesec 20 dni nazaj

Berlinga in Rifterja se da ponovno dobiti brez predelne mreže.

 
Prijetna klasika
Za očete boljši, za puriste slabši