Sistem za avtomatsko krmiljenje palet Atlas WCS ljubljanskega podjetja Epilog je srce skladišča največje slovenske mlekarne. Tu vsak dan v povprečju predelajo 500 tisoč litrov izključno slovenskega mleka, kar je tretjina mleka slovenskih kmetij. Atlas WCS skrbi za avtomatski pretok palet do izbranega mesta v skladišču in območja, kjer potekata komisioniranje in odprema izdelkov. Poleg tega omogoča sprotni pregled nad stanjem »prometa« s paletami in morebitnimi zastoji.
Kot sta povedala Tadej Pojbič, direktor oskrbovalne verige v Ljubljanskih mlekarnah, in David Predovnik, vodja skladišča, so v podjetju prvi sistem Atlas WCS začeli uporabljati v letu 2006. Takrat je zaživelo njihovo visokoregalno skladišče z blizu pet tisoč odlagalnimi mesti, ki je avtomatsko povezano s proizvodnjo in razdeljeno v dva dela. V prvem delu na temperaturi od 18 do 20 stopinj Celzija hranijo sterilno mleko, v drugem so na temperaturi med dvema in osmimi stopinjami Celzija sveži izdelki - mleko, jogurti, mlečni namazi ...
Do 400 ton blaga za slovenski trg na dan
V Ljubljanskih mlekarnah, ki so del mednarodne skupine Lactalis, osmega največjega živilskega podjetja na svetu z 270 tovarnami, za slovenski trg na dan v povprečju izdajo od 350 do 400 ton blaga. V eni uri iz proizvodnje v skladišče pride do sto palet z izdelki, na dan jih na desetih nakladalnih rampah naložijo med 600 in tisoč, sta povedala sogovornika. In dodala, da v Ljubljanskih mlekarnah 47 odstotkov proizvedenih količin izvozijo.
Poleg premikov palet v visokoregalnem skladišču z devetimi višinami, za katero skrbijo štiri avtomatska dvigala, Epilogova rešitev bedi nad avtomatskimi premiki palet na valjčnih transportnih sistemih iz proizvodnje ali dokupa, v hladilnem tunelu, do skladišča in območja, kjer potekata komisioniranje in odprema izdelkov. Ob visokoregalnem skladišču imajo v mlekarni še montažno skladiščno enoto z 2.500 paletnimi mesti oziroma tako imenovani šotor, kjer hranijo sterilno mleko. Tudi to skladišče je avtomatsko povezano s proizvodnjo.
Vizualizirano sprotno spremljanje prometa
Sistem za avtomatsko krmiljenje palet so lani posodobili oziroma nadgradili in za to so namenili približno pol milijona evrov. Kot sta pojasnila sogovornika, so pri tem funkcionalnosti sistema ohranili, saj delujejo odlično, je pa ta zdaj na ravni industrije 4.0.
Zelo pomembna je tudi vizualizacija »prometa«, ki sodelavcem omogoča, da vsako sekundo vidijo, kje na zaprti transportni progi je katera paleta z izdelki, kje potuje, kje v tunelu se ustavi …
Gre za sisteme, ki delujejo v ozadju in so skriti, a zelo pomembni. Brez njih ne bi nič delovalo, zato je zelo pomembna 24-urna podpora sodelavcev Epiloga, sta poudarila Tadej Pojbič in David Predovnik.
Od funkcionalnosti do varnosti
Informacijska rešitev za upravljanje in spremljanje vseh procesov logistike v skladiščni distribuciji in proizvodnji Atlas WMS ljubljanskega podjetja Epilog v enem paketu združuje tako WMS kot sistem za koordinacijo avtomatskih transportnih naprav WCS (Warehouse Control System). Koncept dva v enem omogoča, da deluje kot WMS, WCS ali oboje hkrati.
Koristi rešitve Atlas WMS je Andrej Malešič, vodja prodaje v Epilogu, strnil v funkcionalnost, prilagodljivost, uporabniško izkušnjo ter podporo in varnost.
Pri funkcionalnosti rešitve Atlas WMS je poudaril pokrivanje vseh skladiščnih procesov od prevzema do naklada, s čimer je zagotovljena stoodstotna sledljivost dogodkov. »Podjetje z eno rešitvijo lahko upravlja tako avtomatske sisteme in skladišča (material k človeku) kot ročna (človek k materialu). V prvem primeru s sistemom koordinirate avtomatske transportne naprave, da samodejno premikajo blago, v drugem pa s pomočjo mobilne tehnologije vodite in spremljate skladiščnika pri delovnih operacijah. Z Atlasom WMS lahko podjetje upravlja tudi nekatere enostavne proizvodne procese, kot so razrez materiala in skrbi za optimalno oskrbo proizvodnje.«
Ker je Atlas WMS v celoti plod lastnega razvoja, lahko v Epilogu končno rešitev popolnoma prilagodijo zahtevam naročnika. Dolgoletne izkušnje na mednarodnih trgih in domensko znanje s področja logistike jim omogočajo, da v procesu načrtovanja rešitve tudi svetujejo. Tako podjetje zares pridobi rešitev, ki pokriva njegove specifične potrebe. S sodobno arhitekturo rešitve omogočajo enostavno prilagajanje tudi v primeru povečanja obsega prometa (skalabilnost).
Uporaba sistema je enostavna in učinkovita
Kot je poudaril Andrej Malešič, Atlas WMS ni le programska rešitev, temveč filozofija in zaveza, da skupaj z uporabnikom dosežejo odlično uporabniško izkušnjo.
»Zato se razvoja vsake nove generacije rešitve lotimo premišljeno in s poglobljeno analizo potreb uporabnikov, da bi bila uporaba sistema enostavna in učinkovita. To je pomembno tako z vidika hitrega in enostavnega uvajanja novozaposlenih kot privlačnosti dela v skladišču, kar je ob trenutnih izzivih na trgu dela tudi pomembno. Predvsem pa se enostavnost kaže v učinkovitosti dela z minimalno možnostjo napak. Najnovejša generacija Atlasa WMS Gen5 je v celoti zasnovana na najnovejših in najzanesljivejših spletnih tehnologijah.«
Proaktivnost, predvidevanje in zanesljivost
Kot poudarja sogovornik, je Epilogu kot ponudniku logističnih IT-storitev stabilno delovanje logističnih sistemov 24 ur na dan sedem dni v tednu prioriteta.
»Zavedamo se, da je vsak izpad delovanja strankinega sistema nenadomestljiv in da so informacije najdragocenejša dobrina. S storitvijo Atlas Care si podjetje lahko zagotovi tudi podporo 24/7, ki proaktivno skrbi za delovanje sistema in izobraževanje zaposlenih. Potrditev, da upravljanje informacijske varnosti tako v podjetju kot na strani strank jemljemo z vso odgovornostjo, pa je certifikat ISO/IEC 27001.«
Dolgoletno sodelovanje Epiloga in Ljubljanskih mlekarn
Ljubljanske mlekarne so dolgoletna stranka Epiloga, z njimi odlično sodelujemo že vrsto let, je povedal Žarko Sebastijan, vodja projektov.
»Od prvotne uvedbe avtomatskega skladišča v letu 2006, občasnih širitev delov skladišč in transportnih poti ter zadnje nadgradnje Atlasa WCS na novejšo različico. Pri tako kompleksnem projektu, kot je nadgradnja Atlasa WCS, kjer smo imeli omejena časovna okna za testiranje in zagon (samo ob vikendih in določenih urah ob prilagoditvi proizvodnih procesov), je bila nujna usklajenost več oddelkov v Ljubljanskih mlekarnah. To delo je ekipa opravila z odliko. Verjamemo v partnersko sodelovanje, zato sodelovanje gradimo na korektnem in profesionalnem odnosu. To je tista pot, ki vodi do dolgoročnega sodelovanja in s katero stranka lahko pridobi največ.«