Nastopaški monstrum
Ko prvič uzrete na cesti paradnega konja bavarske športno uporabne družine X, brž ugotovite, da gre za res gromozansko prevozno sredstvo. Pri modelu X7, ki v osnovi nagovarja premožne kupce preko luže, na Kitajskem in Bližnjem vzhodu (žal pa zaradi žalostne situacije ne več tudi v Rusiji in Ukrajini), govorimo o dobrih pet metrov velikemu SUV-u, ki nima prav dosti enako glomaznih konkurentov (Mercedes-Benz GLS, deloma tudi Range Rover, Audi Q7 in Cadillac Escalade). Velja za enega prestižnejših predstavnikov svoje vrste – a le, dokler ne trči ob tiste najbolj imenitne maloserijske primerke (Bentley Bentayga, Rolls-Royce Cullinan), ob katerih kljub vsemu deluje nekoliko bolj konfekcijsko.
A da ne bo pomote, s 5,16 metra dolgim in natančno 2 metra širokim vozilom (s katerim boste zelo težko parkirali v marsikateri garažni hiši sredi prestolnice) boste vsekakor opaženi. Morda celo bolj, kot bi si to želeli! Po lanskoletni kozmetični prenovi, ki je prinesla spremenjen sprednji del z ločenimi žarometi – ti so lahko ozaljšani celo s kristalčki Swarovski (!) – ter osvetljene ledvičke (serijsko pri modelu M60i), pa je obenem postal še nekoliko bolj nastopaški. S svojim nastopom na cesti tako rahlo spominja na pozdrav prve dame državnega zbora ob lanskem državnem pazniku, saj izvablja iz naključnih mimoidočih precej mešane odzive. Ali ti je neizmerno všeč ali pa se nad njim zgražaš – vmesne poti ni. Vseeno pa je, roko na srce, še vedno precej manj kontroverzen kot nekateri drugi bavarski oblikovalski primerki (iX, XM ter nenazadnje tudi X6), ki še bistveno bolj polarizirajo javnost.
Bavarski veliki križanec je po novem na voljo še z nekaterimi novimi karoserijskimi odtenki (npr. siva Frozen Pure pri tokrat preizkušenem primerku) ter svežimi platišči (do 23-palcev). Ob tem je morda vredno omeniti, da lahko samo za omenjena dodatka zapravite približno dve povprečni bruto ministrski plači (beri: več kot 9 tisočakov). A to se pri vozilu, ki že v osnovni konfiguraciji stane 107 tisočakov, niti ne sliši pretirano. Da o kakšnem milozvočnem sistemu za prostorski zvok Bowers & Wilkins Diamond z 20 zvočniki za 5 in pol tisočakov, ob katerem ti postane še glasbena podlaga za oglas za pralni prašek nekoliko bolj prebavljiva, niti ne govorim.
Kraljevski občutki
Verjetno ni presenečenje, da tudi znotraj ponuja najbolj megalomanski BMW v ponudbi precej nadstandardnih občutkov. Avtomobil, ki zna na marsikaterem področju še kako razvajati! Bavarski dekoraterji so namreč v X7 vgradili najboljše elemente, ki jih premorejo na svojih policah in ki jih najdemo tudi v drugih njihovih najdražjih modelih (serije 7 in 8). Okej, morda bo kdo oporekal, da je znotraj premalo unikaten oziroma nič kaj drugačnejši od »manjših« X5 in X6, a to nikakor ne štejem za pomanjkljivost.
Lanskoletna kozmetična prenova je sicer poskrbela za povsem nov ukrivljen zaslon, ki združuje digitalno instrumentno ploščo (12,3-palčna) ter zaslon multimedije (14,9-palčni) s sistemom iDrive 8. Oba zaslona se ponašata z izjemno ločljivostjo (grafična ločljivost 200 ppi), preglednostjo ter – navkljub obilici nastavitev, ki si zaslužijo poglobljeno večdnevno učenje – dovolj intuitivnim upravljanjem. Pri čemer si posebno pohvalo zasluži prepoznavni vrtljivi gumb na osrednji konzoli, ki je del sistema iDrive in je po novem prozoren. Vsekakor velja za precej bolj intuitivno in varno rešitev, kot zgolj zaslon na dotik. A da ne bo pomote, tudi slednji je na voljo, kar pride še kako prav ob postankih (hitrejše upravljanje kot preko osrednjega gumba).
Za dobršno mero zaznavnega prestiža poskrbi vrhunski izbor notranjih materialov (voljno usnje na serijsko ogrevanih sedežih, strop v alkantari, mehka plastika vsepovsod, kamor sežejo prsti) ter obilica nadstandardnih pripomočkov. Masažna funkcija sprednjih sedežev sicer ne bo nadomestila vašega najljubšega kiropraktika, a je presenetljivo učinkovita na daljših poteh. Vsekakor pa velja vsaj omeniti še ambientalne osvežilce zraka, temperirana držala za pijačo, soft-close funkcijo za zapiranje vrat (pazite, da si ob tem ne priščipnete prstov!) ter izjemno udobni blazinici na naslonjalih zadnjih sedežev. Udobje, primerljivo prvemu razredu v letalu!
Potniki zadaj se nikakor ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora (morda zgolj v tretji vrsti, kjer se bodo dobro počutili zgolj otroci ter nižjerasli), saj ga je res ogromno. Še lepše je, da imajo vse tri sedežne vrste svoje upravljalo avtomatizirane klimatizacije. Prav vsak sedežni pomik je obenem povsem elektrificiran, a so žal premiki precej počasni (npr. pomik druge sedežne klopi naprej za dostop do zadnjih dveh sedežev). Po drugi strani pa je ta »sedežni ples« tako zanimiv, da kar malo pozabiš na čas.
Magičnih … osem
Priznam, da je v teh časih, ko se elektrika čedalje bolj naseljuje v vse pore avtomobilizma, sesti za volan avtomobila z nadstandardnim številom valjev izjemno poživljajoče. Še posebej, če gre za najbolj popoprano verzijo – različico z imenom M60i xDrive, ki se ponaša z osemvaljnim agregatom, izdelanim v tovarni BMW M GmbH. Motor se lahko pohvali z dvema turbopolnilnikoma z električnim izpihovalnim ventilom ter tehnologijo 48-voltnega sistema blagega hibrida z zagonskim generatorjem, nameščenim na ročično gred. Ta sistem je vgrajen zaradi nižje porabe goriva, kar pa je pri tako brutalni moči in navoru več ali manj – podobno kot višina zneska regresa pri predsedniku uprave SDH – povsem sekundarnega pomena. A če sem povsem iskren, poraba bencina dejansko nikdar ni bila pretirano visoka, saj se je ustavila pri 13 litrih. Za 530 glavo konjenico, se razume!
Poraba gor ali dol, svilnat zvok žlahtnega osemvaljnika zna v trenutku odpihniti misli o trajnostni mobilnosti in v trenutku postaneš kar malo žalosten ob misli, da tovrstnih tehničnih umetnin že čez desetletje ne bomo več videvali v evropskih salonih. Kakorkoli že, izjemno suveren agregat, pri katerem za prenos moči skrbi čudovito delujoč novi osemstopenjski menjalnik Steptronic Sport, ki je verjetno eden najboljših med sebi podobnimi na trgu, v vožnji navduši z eksplozivnostjo ter neverjetnim veseljem do vrtenja. Nikdar pa ni pretirano brutalen, kakor smo tega vajeni pri M verzijah modelov X5 ali X6. 530 »konjev« ter 750 Nm navora, ki je na voljo med 1800-4600 vrtljaji, vseeno poskrbi, da kar 2,7 tone težko vozilo pospeši do stotice v pičlih 4,7 sekunde ter (menda) odločno vztraja vse do 250 km/h. Avtomobil, ki kar kliče po hitrih potepanjih na dolgih razdaljah.
Pa se BMW-jev športno uporabni velikan presenetljivo dobro izkaže tudi med ovinki, kjer dodobra skriva svojo tovornjaško maso. Tokrat testirana različica M se sicer ponaša s serijskim aktivnim sistemom integralnega aktivnega krmiljenja (krmiljenje zadnjih koles, zaradi česar je izjemno okreten tudi sredi mest) ter sistemom Executive Drive Pro z aktivno stabilizacijo nihanja okoli vzdolžne osi. Prečno nihanje je pri tako velikem križancu sicer še vedno prisotno (npr. v udobnem načinu), a ga je občutno manj kot pri na primer prvi generaciji X6M – še posebej ob preklopu v način Sport. A slednji k osnovni filozofiji modela X7 (verzija M gor ali dol) nekako ne spada, saj v osnovi enostavno ne gre za športno vozilo. Nastavitev Sport obenem poskrbi še za precej bolj razgrajaško zvočno kuliso osemvaljnega agregata, zaradi česar pričneš kar sam od sebe pritiskati na plin, ko se pelješ mimo električne polnilnice.
Sedem let
Kaj poreči o avtomobilu, ki bi si ga lahko v osnovni verziji privoščil delavec s povprečno plačo* šele v sedmih letih, če bi seveda lahko svoje prihodke v celoti namenil za nakup avta? Pri enem najbolj prestižnih vozil BMW v ponudbi gre vsekakor za manifestacijo znanja inženirjev iz Münchna, kjer ničesar niso prepuščali naključju. Velja za enega najbolj tehnološko dodelanih velikih križancev na trgu, ki je obenem tudi dovolj nastopaški. Kar še kako šteje v tem cenovnem rangu!
BMW X7 sicer želi ponuditi podoben nivo udobja kot limuzinska serija 7, a je od slednje precej bolj družinsko praktičen in vsakodnevno uporaben. Sedmica za vseh sedem dni v tednu torej! Ter (vsaj teoretično) za vseh sedem kontinentov sveta. Pri tem dodajam, da nikakor ne boste imeli sedem let nesreče, če se raje odločite za kakšno cenejšo, dizelsko gnano verzijo, s katero boste manj redna stranka na vašem najbližjem bencinskem servisu. A če sem povsem iskren: takšnemu avtomobilu precej bolj pristaja žlahten zvok bencinskega osemvaljnika. In to vsaj toliko časa, dokler ga povsem ne preglasi »hrup« električnih agregatov.
Tekst in foto: Urban Acman.
1.318,64 avrov – povprečna neto plača v Sloveniji v letu 2022 (vir: SURS)
Mnenja uporabnikov
3 komentarjev za "Sedmica v središču pozornosti"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Dober vam je uspel hec z nunami, da bi kdo kdaj napisal v smislu “samo z burko v tak avto” to pa ne..? Seveda ne, hecamo se vedno iz domacega naroda in kulture. Zalostno kje smo slovenceljni..
Hecati se na svoj račun kažeš veličino, ne pa majhnost. Pa še tukaj gre na račun Poljske, tako da, bi moral bit vsaj delno potešen.
bmw je totalno brcnil v temo kar se tice zunanje oblike