Novice

Hyundai je potegnil črto: konec za športne modele N v Evropi

Tiskovni predstavnik Hyundaija za Nemčijo je potrdil, da bo korejski proizvajalec v Evropi v prvi polovici letošnjega leta prenehal s prodajo športne serije N. Dobavili bodo samo še naročene i20 N in i30 N in prodali tiste, ki so na zalogi. Namesto njih bo na evropske ceste v prihodnosti kot prvi zapeljal električni Ioniq 5 N, kasneje pa še Ioniq 6 N.

“Hyundai Motor se je odločil, da v prvi polovici leta preneha s proizvodnjo modelov N z motorji na notranje zgorevanje za evropski trg. To sledi zavezi znamke, da do leta 2035 evropskim kupcem ponudi brezemisijsko paleto modelov ter bo v celoti 100-odstotno ogljično nevtralen v fazi proizvodnje in operacij do leta 2045. V Nemčiji sta različici i20 N in i30 N še vedno prikazani v konfiguratorju na hyundai.de in bosta še letos na voljo v prodajnih salonih (predvidoma do konca leta, odvisno od na številk, ki so na zalogi),” je pojasnil tiskovni predstavnik znamke.

Prihodnost oddelka N v Evropi je izključno električna

Evropski kupci so zaman čakali nekatere druge modele iz družine N, zdaj pa se poslavljata še dva klasična in med vozniki zelo iskana modela i30 N in i20 N. Njuno mesto bosta zapolnila Ioniq 5 N in Ioniq 6 N, ki naj bi na evropske ceste zapeljala v bližnji prihodnosti.

Hyundai i30N avtomobilizem
i30 N je bil predstavljen leta 2017, prihodnje leto je na ceste zapeljal i30 N Fastback, leta 2020 pa še i20 N.

Za pogon športno nabrite različice Ioniq 5 N bo ob štirikolesnem pogonu skrbela kombinacija motorja na sprednji osi s 166 kW in zadaj nameščenega električnega motorja z 282 kW moči. Pogonski sklop zagotavlja 448 kW (609 KM) sistemske moči oziroma kratkotrajnih 478 kW (650 KM) ob uporabi funkcije N Grin Boost. Električno energijo bo zagotavljala baterija kapacitete 84 kWh z novim sistemom toplotne regulacije, ki prilagaja temperaturo baterijskega sklopa v odvisnosti od izbranega načina vožnje. Sistem je zasnovan na 800-voltni arhitekturi in omogoča polnjenje z najvišjo močjo 350 kW – polnjenje med 10 in 80 odstotki bo trajalo približno 18 minut. Hyundai Ioniq 5 N bo iz mirovanja do 100 km/h pospešil v 3,4 sekunde v primeru uporabe funkcije N Grin Boost, najvišja hitrost pa znaša 260 km/h.

Konec bencinsko gnanih športnih modelov se je pričel pisati že pred leti, ko je Opel ukinil oddelek OPC, Peugeot pa iz ponudbe umaknil modele z oznako GTi. Tudi pri Volkswagnu so ukinili modela Up! GTI in Polo GTI, v ponudbi ostaja le še Golf GTI. Ford, ki je imel v modelni paleti kar nekaj odličnih športnih modelov, ima v ponudbi le še Focus ST, a se bo tudi ta poslovil prihodnje leto.

Avtomobilizem.com (Vir: Motor1. Foto: Hyundai.)

Mnenja uporabnikov

19 komentarjev za "Hyundai je potegnil črto: konec za športne modele N v Evropi"


a_sist
2 meseci 28 dni nazaj

Te avte (poleg ekologije) ukinjajo, ker ni več tako velikega zanimanja zanje. Tud večina od vas, ki se tukaj pritožujete, takega hot hatcha nikoli ni imela. Niti rabljenega, kaj šele novega.

Blinder
2 meseci 27 dni nazaj

Mogoče da nekoč, če je nekdo želel imet posebnega Passata, je kupil Passata R32, danes ista kategorija ljudi raje gre kupit ID.7.
Pravi nek tip, da je mičken otrok videl Ferrarija in vprašal, ali ta avto pospeši tako dobro kot Tesla. Časi se spreminjajo ..

2 meseci 28 dni nazaj

Res je škoda da se pristne uživaške avte ukinja. Prihodnost ne izgleda čisto nič lepa, EV pa naj kar imajo.

2 meseci 30 dni nazaj

Torej bo golf 8.5 gti in njegove izpeljanke z drugimi značkami edini spredaj gnani malo bolj naviti hatch, ki ga boš v EU lahko kupil. Kje so tisti časi…

srcnik
2 meseci 30 dni nazaj

Vse kar je zabavno je potrebno ubiti…

Blinder
2 meseci 30 dni nazaj

Ne razumem. Pa saj teh N avtov prodajo za 0.1% od vse prodaje in posledično sploh nimajo vpliva na onesnaževanje.

2 meseci 29 dni nazaj

Imajo zelo velik vpliv, pri računanju eko-bonov. Njihov delež se računa po drugačnih tarifah.

Pri proizvajalcih so pri vrhu sami diplomirani ekonomisti. Rezultat je takšen kot je.
Žalostno je že to, da morajo biti novejše generacije posebne verzije (N, ST, GTI ,…), daje sploh lep za pogledat. Že osnovna verzija bi morala biti dovolj všečna, da ostaneš odprtih ust.

2 meseci 30 dni nazaj

V izračun izpustov se verjetno štejejo v drugačnem odstotku, zato so odleteli iz ponudbe, ker bi sicer podjetje emisijski kuponi (od Tesle ali koga drugega) stali več kot je zaslužka s to modelno linijo.

Blinder
2 meseci 27 dni nazaj

Tej N avti pospešujejo prodajo navadnih avtov. Ko pride nov model na trg, se avto pojavlja v medijih. Kasneje pride še station wagon različica, kar je spet prilika za oglaševanje. Kasneje pride še cabrio in športna različica, kar se spet pojavlja v medijih in pospešuje prodajo tudi navadnih različic. Hyundai že nekaj časa tekmuje v motorsportu, to tudi mora imet nekje vpliv na dinamike trženja ..

 
Volkswagen in Xpeng v en glas, prvi skupni model na ceste v 2026
Renault potrdil pogovore s Volkswagnom o razvoju majhnega električnega modela