Avto.info

Za prste obliznit'

TEST IN OCENA: BMW M4 convertible competition xDrive

BMW M4 s pomično streho združuje vrhunsko tehniko in pristne športne užitke. Prisilno polnjen vrstni šestvaljnik s 390 kW (530 KM) botruje izjemnim zmogljivostim. Odlične vozne lastnosti in lego na cesti dodatno poudarja serijski štirikolesni pogon xDrive.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 29. marec 2025

Zmogljiv, resnično zmogljiv športni avto s pomično streho – le kaj več bi si lahko želeli? Ja, za pot v München je sedmica seveda udobnejša izbira, a BMW M4 convertible je eden tistih avtomobilov, ki sem ga težko pričakoval, vse odkar sem preveril razpored testnih vozil za prihodnji mesec. Ja, to je tisto pravo, kar verjetno vsakemu bencinskemu navdušencu pospeši utrip srca.

Filozofija okoli samega avta je pravzaprav preprosta – M4 s platneno streho, ki jo s preprostim pritiskom na gumb zloži v zadek avtomobila in s tem voznika še bolj približa pristnim vozniškim užitkom. Niti ne toliko zaradi vetra, temveč predvsem zato, ker se takrat še bolj povežete s strojem, vrhunsko izbrušeno tehniko s prisilno polnjenim vrstnim šestvaljnikom v nosu, ki ob odločnem pritisku na plin globoko rjove iz štirih zajetnih izpušnih cevi na zadku in pošteno ježi kožo. Brez skrbi, ob zaprti strehi je zvočna zatesnjenost zelo učinkovita, skoraj na ravni kupeja, in če niste kakšen poseben ljubitelj vožnje z odprto streho (ali pa vam v danem trenutku preprosto ni do tega), je občutek skoraj enak.

3,7 sekunde traja pospešek do stotice, največja hitrost je omejena na 250 km/h (z opcijskim paketom M Driver's na 280 km/h).


Ja, tehnična osnova je M4 (ali M3, če hočete), je pa kabriolet na voljo zgolj v kombinaciji s štirikolesnim pogonom xDrive ter s tem povezano še nekaj številčnejšo konjenico pod motornim pokrovom.

Predvsem pogon na vsa štiri kolesa z aktivnim diferencialom je tisti, ki še dodatno poskrbi za resnično dobro lego na cesti. Pri pospeševanju iz zavoja sprednji kolesi namreč ravno prav zagrabita, avto potegneta iz ovinka in ob odlični uravnoteženosti praktično z vsem svojim telesom čutite, kaj se dogaja z avtomobilom. S čvrstim športnim podvozjem (seveda z možnostjo različnih nastavitev in z v najudobnejšem režimu presenetljivo učinkovitim blaženjem udarcev s ceste), natančnim volanom in že kar srhljivo hitrim samodejnim osemstopenjskim menjalnikom M Steptronic je zato naravnost odličen partner pri hitrejši vožnji skozi ovinke, je pa po drugi strani res, da zlasti v bolj zaprtih, počasnejših, ne more povsem skriti svoje precejšnje mase okroglih dveh ton. Ja, ta ima svoje omejitve in tu ni tiste lahkotnosti, s katero navdušujejo lažji, četudi precej šibkejši športniki, pa tudi pri močnem zaviranju se morajo šestbatne zavorne čeljusti spredaj in enobatne zadaj pošteno zagristi v kot pica velike kolute.

Tu je še kup nastavitev – vse od podvozja in volana pa do motorja in menjalnika, s katerimi lahko po lastnih željah prilagodite intenzivnost vsakega od njih, ter dva izbrana programa, ki ju preprosto prikličete s pritiskom na stikali M1 in M2 na volanu.

Rezko rohnenje iz štirih zajetnih izpušnih cevi na zadku še posebej ob odprti strehi pošteno naježi kožo.


Pa je po drugi strani tudi dovolj udoben? Za voznika in sopotnika prav gotovo. Resda se sedi športno nizko in vstopanje v kabino (oziroma pri mojih letih bolj vstajanje iz sedeža) je temu primerno nekoliko zahtevnejše, sama ergonomija za volanom pa je  ob izdatnih nastavitvah naravnost vrhunska in kot ulita za različno visoke voznike. Presenetljivo dobro se sedi tudi zadaj – dva nekje do 180 centimetrov visoka potnika se ne bosta prav nič pritoževala, in čeprav je prtljažnik pri takšnem avtu vse prej kot življenjskega pomena, bodite brez skrbi – za vikend izlet v dvoje je več kot dovolj velik (ne, za štiri ni).

Pri takem avtu tudi cena ni bistvena, a vseeno – 112 tisočakov stane v osnovi. In verjetno mi ni treba še enkrat poudariti, da gre za celovit paket vrhunske tehnike, voznih lastnosti ter vozniških in drugih užitkov. Sam sem si po druženju z njim obliznil vseh deset prstov na rokah. Če bi jih dosegel, bi si še tiste na nogah.
 

BMW M4 convertible competition xDrive 
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 390 kW (530 KM) pri 6.250/min, 650 Nm pri 2.750–5.730/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.801 x 1.887 x 1.399 mm; Medos. razdalja: 2.857 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 2.000/420 kg; Prtljažnik: 385 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,7 s; Poraba goriva (WLTP): 10,2 l/100 km; Povprečje na testu: 12,2 l/100 km; Izpust CO2: 231 g/km.
  Cena:  osnovni model (420i convertible): 61.650 €, testno vozilo: 126.930 €; BMW Slovenia d.o.o., Ljubljana.
motor, pogon, zmogljivosti, vozne lastnosti precejšnja masa brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.