Mercedes-Benz je predstavil novo generacijo mercedesa-benza CLA, z njim pa tudi veliko več, saj napoveduje celotno novo generacijo kompaktnih modelov, ki mu bodo sledili. Mercedes-benz CLA torej ni le novi model, ampak gre za pravo revolucijo, ki izhaja predvsem iz nove platforme MMA omogočila velike skoke , ko gre za učinkovitost.

Nova generacija mercedes-benza CLA k nam predvidoma prihaja v popolnoma električni izvedbi še pred poletjem, v drugi polovici leta pa lahko pričakujemo še hibridno izvedenko.
Tako električni kot tudi motorji z notranjim zgorevanjem z 48-voltnimi blagimi hibridi postavljajo nove standarde pri porabi in zmogljivostih, pravijo pri Mercedes-Benzu in dodajajo, da novinec v primerjavi s predhodnikom enakega imena poleg večje učinkovitosti ponuja tudi več prostora, udobja, prefinjenosti in inteligence.

Zmogljiv operacijski sistem
Mercedes-benz CLA bo prvi predstavnik nemške znamke, ki bo deloval s pomočjo novega operacijskega sistema MB.OS, ki so ga popolnoma razvili "v hiši" in ga bo spremenil v najbolj inteligentni mercedes doslej. Na umetni inteligenci temelječi sistem bo vsako vozilo s pomočjo superračunalnika povezal v inteligentni oblak, ki bo zagotavljal tudi redne nadgradnje na daljavo najbolj pomembnih funkcij, vključno z asistenčnimi sistemi. To pomeni, da bo sistem v mercedesu-benzu CLA ostal svež in aktualen tudi več let po nakupu.
Operacijski sistem MB.OS je omogočil tudi uporabo najnovejšega infozabavnega vmesnika MBUX četrte generacije, za katerega pri Mercedes-Benzu pravijo, da bo uporabnikom zagotovil "hiper personalizirano" digitalno izkušnjo, saj jim bo odprl nove možnosti personalizirane intuitivne interakcije z vozilom.

Markus Schäfer, glavni tehnološki direktor, odgovoren za razvoj in nabavo, je na razkritju v Rimu dejal, da je nova generacija CLA zadnja leta nastajala daleč od oči. Pravi, da so pri Mercedesu zbrali najbolj talentirane strokovnjake iz vseh strok, da bi naredili avto, ki bo postavil nove mejnike avtomobilizma.
"Obdržali smo le ime, vse ostalo smo izumili na novo. CLA je najbolj pameten mercedes, kar smo jih kadarkoli naredili. To je superračunalnik na kolesih. Pred dvema letoma smo se odločili narediti najbolj učinkovit električni avto, ki mora imeti najmanjšo porabo. Predstavili smo vision eqxx. Mercedes je postavil tudi rekord v električni vožnji. V 24 urah smo prevozili 3.717 kilometrov."
MBUX bo integriral tudi Microsofotove in Googlove elemente umetne inteligence, s čimer bo prvič v avtomobilski industriji omogočil uporabo več agentov umetne inteligence v enem sistemu. To pomeni tudi olajšano integracijo aplikacij, ki jih bodo lastniki nabavljali pri zunanjih ponudnikih. Vendar pa to ne bo vplivalo na uporabniški vmesnik, ki bo ostal tipično Mercedes-Benzov.

A le na videz, saj bodo za pogon zaslona skrbeli zmogljivi procesorji v kombinaciji z grafiko v realnem času, ki so si jo "izposodili" pri razvijalcih videoiger. Vsak uporabnik si bo lahko zaslon uredil po svoje, direktni okvirček MBUX Zero Layer pa mu bo pomagal s prikazom najpomembnejših informacij, sugestij in nazadnje uporabljenih aplikacij. Pri Mercedes-Benzu pravijo, da bo urejanje zaslona zelo podobno tistemu na pametnem telefonu.
Umetna inteligenca
Armaturna plošča bo sicer v osnovi opremljena z lebdečim zaslonom, ki ga bosta sestavljala 26-centimetrski voznikov zaslon in 35,6-centimetrski osrednji zaslon infozabavnega sistema. Pozneje bo za doplačilo na voljo tudi MBUX superscreen, ki se bo raztezal čez celotno širino avtomobila in bo vključeval tudi 35,6-centimetrski zaslon za sopotnika. Na voljo pa bo tudi projekcijski zaslon , ki bo plavajočo sliko z diagonalo 31 centimetrov navidezno prikazoval približno 2,8 metra pred vozilom.

Mercedes v serijskem CLA po WLTP standardu zagotavlja 792 kilometrov dosega z enim polnjenjem. S pomočjo nove arhitekture obeta tudi izredno hitro polnjenje. Pri Mercedesu pravijo, da je na račun ultra hitrega polnjenja baterija v 10 minutah napolnjena za nadaljnjih 325 kilometrov vožnje. Izpostavili so tudi porabo, ki naj bi bila 12,2 kWh na 100 kilometrov. Šef razvoja nam je dejal, da je to tako učinkovito, kot, če bi vozilo z motorjem na notranje zgorevanje porabilo le 1 liter goriva na 100 prevoženih kilometrov.
Pravijo, da s tem podirajo mejnike, to pa bo imelo velik vpliv tudi stroške lastništva, saj bo vožnja postala cenejša. Pri trenutnih cenah elektrike bo to pomenilo okoli 3,6 evra na sto kilometrov, kar je bistveno ceneje kot z vozili z motorji na notranje zgorevanje. Verjamejo, da bo tudi to dober razlog za premik k elektriki.
Hkrati pa imajo pripravljeno tehnologijo, ki bo lahko postala poslovni model za prihodnost. Elektriko, shranjeno v bateriji, bo mogoče tudi prodajati naprej.
Komunikacijo bo olajšal govorni asistent, ki ga bo poganjalo orodje umetne inteligence ChatGPT40, pri iskanju bo v pomoč Microsoftov Bing. Pri navigaciji pa si bo pomagal z Googlovimi zemljevidi, do katerih bo dostopal preko Google Geminija.

Govorni asistent bo kot avatar v obliki Mercedesove zvezde vedno prisoten na direktnem okvirčku. Prepoznal bo tudi voznikova čustva in se bo odzval temu primerno.
Novi operacijski sistem upravlja skupek asistenčnih, varnostnih in parkirnih sistemov MB.DRIVE, ki bodo v precejšnji meri serijski. En del bo v Evropi predstavljal doplačilni skupek MB.DRIVE ASSIST, ki bo razpolagal z elementi avtomatizirane vožnje druge stopnje.
Čeprav gre za kompaktni razred, pa je občutek, ko sediš v vozilu kot v številko večjemu razredu C. Predvsem na zadnji klopi razvaja s prostorom nad glavo. Zaradi vgradnje baterije v dno je pravzaprav višji od predhodnika. Tudi Mercedesov vodja razvoja Markus Schäfer nam je govoril o bistveno izboljšanem občutku prostornosti, ki ga podpira serijska panoramska steklena streha. CLA je opcijsko opremljen s superzaslonom, ki se razteza čez celotno širino kokpita in omogoča potnikom gledanje filmov ali igranje Angry Birds. Integriranih je na desetine aplikacij, najmlajši bodo veseli Disneyjevega Plusa.

V mercedes-benzu CLA bo prvič na voljo sistem za menjavanje voznega pasu zgolj z uporabo smernika, ki je bil doslej rezerviran za avtomobile iz višjih razredov.
Platforma MMA
Drugi ključni element novega mercedesa-benza CLA je pogonska platforma MMA, s katero je inženirjem uspelo v primerjavi s predhodnikom za 40 odstotkov zmanjšati ogljični odtis v življenjskem ciklusu. Sprva bosta sicer naprodaj električni različici CLA 250+ z 200-kilovatnim elektromotorjem in dosegom do 792 kilometrov in CLA 350 4matic z 260-kilovatno kombinacijo dveh elektromotorjev ter dosegom do 770 kilometrov.
Pri asistenčnih sistemih se Mercedes zanaša na raven 2++, ki omogoča samodejno vožnjo od točke do točke v mestu. Avto prevzame vse naloge, vključno z zaznavanjem semaforjev ali pešcev, ki prečkajo cesto. Voznik mora le vsakih nekaj sekund potrditi, da je še vedno pozoren. Vendar pa za razliko od stopnje 3 Mercedesovega Drive Pilota voznik ostaja odgovoren za vožnjo. Medtem ko se pričakuje, da bo sistem na Kitajskem in v ZDA na voljo takoj, ko bo lansiran, bo v Evropi verjetno trajalo nekaj časa, da bo zadoščeno zakonodaji.

Mercedes-benz CLA 250+ poganja nova zelo kompaktno električna pogonska enota EDU.2, ki so jo razvili v tovarni pogonskih sklopov v Untertürkheimu. Elektromotor na zadnji premi, ki ga izdeluje štajerska Magna, razvija moč 200 kilovatov. V kombinaciji z novo močnostno elektroniko, ki vključuje inverter s silicijevim karbidom, pogonska enota zagotavlja visoko učinkovitost nad 93 odstotkov.
Pri Mercedesu pravijo, da celoten svet še ni pripravljen na električna vozila. Zato bodo ponudili še hibridno vozilo, ki bo prav tako revolucionarno v marsikaterem pogledu, tudi v porabi goriva. Po njihovem bo tako CLA ponudil najboljše iz obeh svetov.
Močnejši mercedes-benz CLA 350 4matic s štirikolesnim pogonom se od njega razlikuje predvsem po dodatnem elektromotorju z močjo 80 kilovatov na prednji premi. Ob majhnih obremenitvah lahko sistem izključi prednji elektromotor in dele njegovega prenosa, s čimer se lahko do 90 odstotkov zmanjšajo izgube energije na prednji premi.

Zanimivo je, da so namesto običajnega enostopenjskega reduktorskega prenosa pogonskemu sklopu električnih mercedes-benzov CLA namenili dvostopenjski menjalnik. Prva prestava omogoča odlične pospeške, visoko zmožnost vleke prikolice ter učinkovitost v mestnem prometu.
Druga prestava pa je zasnovana za razvoj moči pri višjih hitrostih in visoko učinkovitost na avtocestah. Ta se odraža tudi v porabi elektrike. Mercedes-benz CAL 250+ namreč porabi 14 do 12,2 kilovatne ure, mercedes-benz CLA 350 4matic pa 14,4 do 12,5 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov.
300 km v desetih minutah
Nova MMA arhitektura sicer deluje z napetostjo 800 voltov, ki ji omogoča polnjenje baterij z močjo do 320 kilovatov. Da lahko baterija dejansko absorbira takšno moč, jo navigacijska naprava že vnaprej pripravi s pravo temperaturo. Polnilni časi so temu primerno kratki, saj se lahko baterija v le 10 minutah napolni za 300 kilometrov vožnje.

Litij-ionska baterija sicer v obeh različicah razpolaga z uporabno kapaciteto 85 kilovatnih ur. V anodah je zmes silicijevega oksida in grafita, s katerimi so energetsko vrednost baterij povečali za dobrih 20 odstotkov. Zmanjšana je tudi vsebnost kobalta, v primerjavi z dosedanjimi pa so z novimi baterijami ta 30 odstotkov zmanjšali tudi ogljični odtis v življenjskem ciklusu.
Na delavnici v Rimu so nam oblikovalci in inženirji pokazali vrsto novih materialov, ki so jih uporabili pri izdelavi notranjih elementov. Izbrati je mogoče najrazličnejše vrste usnja.
Posebno je steklo, ki ga uporabljajo za armaturno ploščo. Za sredinsko konzolo so pri znamki kot prvi uporabili papir, ki naj bi bil tako trpežen in obstojen kot drugi materiali. Veliko je bilo uporabljenih recikliranih in trajnostnih materialov.
Električni mercedes-benz CLA je pripravljen tudi na vključitev v električno omrežje. Če je priključen na dvosmerno DC polnilno postajo, lahko služi kot hranilnik energije za gospodinjstvo in omogoča funkcionalnosti V2H in V2G. Funkcionalnost V2G bo sicer odvisna od ponudbe elektro operaterjev in jo bo mogoče tudi naknadno vključiti v nadgradnjo na daljavo.

Mercedes-benz CLA je opremljen s toplotno črpalko zrak-zrak, torej brez tekočin in lahko hkrati jemlje toploto iz pogonske enote, baterije ali okolice. Takšna toplotna črpalka porabi le tretjino energije, ki bi jo zahteval klasični rezistenčni grelnik.
Tudi bencinski motorji
Mercedes-Benz je novo platformo primarno razvil za električni pogonski sklop, vendar pa je omogočil tudi vgradnjo kompaktnih motorjev z notranjim zgorevanjem, ki bodo na voljo v drugi polovici leta.

1,5-litrski bencinski motor z močmi 100, 120 in 140 kilovatov deluje v kombinaciji z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in je opremljen z 48-voltno baterijo. Ta poganja blagi hibridni elektromotor z močjo 20 kilovatov, ki lahko v mestu pokrije celo daljše razdalje.
Poraba bencina naj bi se gibala okoli štirih litrov na sto kilometrov. K temu bo pripomoglo dejstvo, da bo lahko motor v vseh osmih prestavah izvajal rekuperacijo do moči 25 kilovatov, pri hitrostih do 100 kilometrov na uro pa bo mogoče tudi tako imenovano električno križarjenje.

Morda največja revolucija se je zgodila na področju multimedije. Nov operacijski sistem je ključen element vozila. Prvič so ločili programsko in strojno opremo. Sistem temelji na kombinaciji umetne inteligence in Googla, največja posebnost pa je, da razume kontekst pogovora.
Prepoznava 27 jezikov, a slovenskega žal ne. Ko smo ga vprašali, katero restavracijo z dobrim vinom in ugodno ceno nam priporoča v Rimu, nam je v hipu izstrelil pet najboljših predlogov in nam predlagal, da nas navigacija vodi do cilja. Pri Mercedesu pravijo, da ima Google sicer veliko informacij, vendar pa ne vseh, zato so ustvarili popoln model, ki bo našel najcenejše možnosti za polnjenje baterije električnega vozila ali točenje bencina v hibridno vozilo.
MBUX sistem se hkrati vseskozi uči in spoznava navade voznika in potnikov, zato je zamišljen kot sopotnik v vozilu.
Bencinski motor v mercedesu-benzu CLA torej ostaja, ne bo pa imel priključnega hibrida. Za platformo MMA ga sploh niso predvideli, razlaga za to pa je, da je že blagi hibrid dovolj gospodaren in se približa voznemu profilu priključnega hibrida.

Povečana prostornost
Pri Mercedes-Benzu izpostavljajo tudi oblikovne značilnosti novega CLA, ki so mu ob dolgi medosni razdalji 2,79 metra namenili kratke previse, zaradi česar je avtomobil dolg "le" 4,723 metra. To je štiri centimetre več kot na predhodniku, medosna razdalja pa je daljša za šest centimetrov, kar se odraža predvsem v 11-milimetrskem prirastku prostora za potnike na zadnji klopi. Več je tudi prostora nad glavami, k čemur pripomore serijska panoramska sončna streha, ki poveča občutek zračnosti.
Električni CLA je tudi prvi sodobni mercedes-benz, ki je opremljen s prednjim prtljažnikom, ki dopolnjuje 405 litrski prtljažnik v zadku. V tridesetih letih prejšnjega stoletja ga je namreč imel že mercedes-benz 130. Razpolaga s prostornino 101 litrov in zadostuje za shranjevanje polnilih kablov in druge opreme ali pa zaboja 0,33–litrskih steklenic piva.

Udeležili smo se predstavitve novega mercedesa-benza CLA v Rimu, kjer smo se pogovarjali s strokovnjaki. V nalsednjih dneh pričakujte e natančna poročila o tehniki in drugih elementih novega mercedesa.
Notranjost bo sicer izdelana iz vrste alternativnih materialov, med drugim papirja, nov je volanski obroč.
Možna bo objemajoča glasbena izkušnja Dolby Atmos, potniki si bodo lahko uredili svetlobno izkušnjo, prijeten zvok pa bo na avtomobil opozarjal tudi pešce.

Novinar, to so avti ki jih večina lahko samo sanja. Ampak glede na prodajo CLA je točno tako kot je napisal nekdo pred mano. In avto služi za prevoz od točke A doB. Vse to smetje na armaturi pa je… ...prikaži več samo ovira ki moti koncentracijo pri vožnji. Upam da jih ne bodo homologirali.
!!! Ali želite najti žensko za eno noč? Pojdi na -- Sexy24.mom
Plačana reklama za novi CLA. Že stari se ni prodajal dobro, pravzaprav izredno slabo, neorodaljiv model. Ta novi je pa še slabši, predno se znajdeš pri vseh teh ikonah, si že v jarku. Kdo to forsira in kdo to odobri,… ...prikaži več popolnoma so zgrešili namen vožnje.