Živilci

Hrustljave breskvice iz Ljutomera kmalu na Dansko

Pekovsko podjetje Sastela, ki je lani izdelalo dobrih 41 ton prekmurske gibanice, tudi v tujini uspeva z izdelki pod lastno blagovno znamko.
4 ure
Ukrajina: V napadu ruskih balističnih raket na Sumy umrlo 32 ljudi; napad tudi v Gazi 12
4 ure
Združeno kraljestvo bo po reševanju jekla bolj skeptično do kitajskih naložb
6 ur
Menite, da bo letos posel slabši? Tako si lahko znižate akontacijo davka na dobiček.
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
9 ur
Merz o Trumpovih carinah in razpihovanju finančne krize 2
9 ur
Akt o digitalnih storitvah in srednja podjetja: kakšne so obveznosti 1
9 ur
Reuters: Koliko bo stal ta sedež ali kako ameriška podjetja že čutijo vpliv Trumpovih carin
9 ur
Pošta Slovenije prodaja več nepremičnin, tudi upravni zgradbi v Novi Gorici in Murski Soboti 1
9 ur
10 odgovorov o legalizaciji stavb in pridobivanju gradbenih dovoljenj po novem
11 ur
Volkovi z Wall Streeta: ob vsakem skoku S & P 500 prodajte 3
12 ur
INTERVJU Matevž Vuga, Big Bang: Avtomatizacija je smiselna tam, kjer zaposleni ne ustvari dodane vrednosti
22 ur
Najbolj brani članki danes
1 dan
Novo: ZDA so iz recipročnih carin izvzele pametne telefone, računalnike 12
1 dan
Trump načrtuje ukaz za pridobivanje kritičnih kovin 3
1 dan
Argentina je sklenila dogovor z MDS v vrednosti 20 milijard dolarjev in odpravila nadzor nad valuto
1 dan
Večina članic EU razmišlja o odstopanju od proračunskih pravil za potrebe obrambe 4
1 dan
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
1 dan
Trumpova trgovinska ekipa bi sklenila 90 dogovorov v 90 dneh. Strokovnjaki: Veliko sreče!
1 dan
Kaj bodo pri podjetjih preverjali inšpektorji 6
1 dan
Kakšno hišo v Ljubljani je za 282 tisočakov dobil kupec na dražbi 1
03.04.2025 07:53
Čas branja: 5 min
Hrustljave breskvice iz Ljutomera kmalu na Dansko
Sastela, ki zaposluje 20 sodelavcev, ohranja recepte naših babic, hkrati pa inovira. Njihove breskvice bodo od jeseni naprej naprodaj na Danskem. Foto: Arhiv podjetja

Si predstavljate za dobrih 40 ton prekmurske gibanice? No, toliko in še dobro tono več te originalne slovenske slaščice so lani izdelali v pekarskem podjetju Sastela iz Pristave pri Ljutomeru. Podjetje predstavljamo v sklopu natečaja Odlično živilsko podjetje.

Sastelini izdelki nastajajo po tradicionalnih receptih in iz originalnih sestavin. Prekmursko gibanico, ki je na ravni Evropske unije zaščiten tradicionalni slovenski izdelek, pod lastno blagovno znamko od lani prodajajo tudi v avstrijskih trgovinah in Maja Gotal, prokuristka podjetja, pričakuje, da bodo na temelju dosedanjega dobrega sodelovanja s trgovci in dodatnega povpraševanja kmalu začeli prodajati še druge izdelke.

Avstrija kot odskočna deska

Zato pričakujejo, da se bo trenutno šestodstotni delež prodaje v Avstriji dokaj hitro povečal. Krepijo tudi svoj tržni položaj na Hrvaškem, saj se že približujejo desetodstotnemu deležu celotnih prihodkov, ki so lani znašali nekaj manj kot dva milijona evrov. Zdaj v naši južni sosedi prodajajo v Konzumu in Pekarnicah Klara, nadejajo pa se sodelovanja tudi z drugimi večjimi trgovci tako na Hrvaškem kot drugje po Evropi.

»S prodorom na avstrijski trg so nas poiskale tudi druge trgovske verige drugih evropskih držav, ki so naše izdelke opazile bodisi na policah bodisi v katalogih. Pogovori o sodelovanju že potekajo.«

Načrtno delajo tudi pri prodaji v hotelih, pravi sogovornica. »Na področju HoReCa smo začeli delati pred kratkim. Ker vse dejavnosti v podjetju, tudi prodajo in marketing, opravljamo sami, gre nekoliko počasneje, a HoReCa je letos v našem fokusu in intenzivna komunikacija s hotelsko-gostinskim sektorjem že poteka, saj je sezona pred vrati. Ponudili jim bomo tako sveži kot poltrajni program.«

Breskvice jeseni v danskem Lidlu

Med pomembnejšimi dosežki prokuristka Sastele poudarja začetek prodaje na Danskem. Jeseni naj bi namreč v Lidlovih trgovinah začeli prodajati breskvice. »Na tem trgu še nismo, si pa od njega veliko obetamo. Breskvice so med našimi najbolje prodajanimi izdelki – poleg gibanice, saher kock, linških oči in lešnikovih rogljičkov. Nemalokrat nas v Sloveniji prepoznajo tuji turisti, ki si nato želijo naših slaščic še na domačih policah. V Evropi smo prepoznani po kakovosti in tako si počasi odpiramo še druge trge, kot je Nemčija. Tja bomo jeseni začeli prodajati medenko, donavske valove in kokosove kocke,« našteva sogovornica.

Podjetje izdeluje okoli 40 različnih izdelkov, pri čemer prevladujejo sveži – 42 odstotkov –, tretjina jih je poltrajna, četrtina pa trajna. Izdelkov ne opuščajo, ampak širijo njihov nabor. So eni redkih v širši regiji, ki izdelujejo velike linške oči, delež keksov pa vztrajno povečujejo. Naj ob tem omenimo, da je njihova mini potica pred leti prek zunanjega ministrstva prišla tudi na krožnik papeža Frančiška.

Pomembna je kakovostna surovina

Imajo certifikat zagotavljanja kakovosti hrane IFS Food V8, ki ga že več let dosegajo na najvišji ravni. Kot zagovorniki trajnosti imajo certifikat Rainforest Sustainable Agriculture Standard Certificate za kakav, ki ga uvažajo.

Sicer pa je večina surovin, ki jih uporabljajo, slovenskega porekla. »Ne uporabljamo gotovih zmesi, ampak jih izdelujemo sami iz osnovnih surovin. Naši izdelki ne vsebujejo ne konzervansov ne emulgatorjev. Kakovost in dolgotrajno uporabo dosegamo z najvišjo ravnijo higiene v celotnem proizvodnem procesu in s kakovostnimi surovinami.«

Verjamejo v lastno blagovno znamko

Večino izdelkov prodajo pod lastno, petino pa pod trgovsko blagovno znamko. Stari Rogljiček je njihova najmočnejša blagovna znamka. Kupci pa jih prepoznajo tudi pod blagovnimi znamkami Stela, Stella, Tante Mizti's (teta Mitzi) in Sastela. Letošnja novost je prodaja »na rinfuzo«. V 1,25-kilogramskem in 2,5-kilogramskem pakiranju bodo ponujali praznično kremno pecivo, v trikilogramskem pa čajno praznično pecivo.

»Tudi v prihodnje bomo večino svojih izdelkov prodajali pod lastno blagovno znamko. Res je, da to zahteva večji vložek, a pod lastnimi blagovnimi znamkami, ki pomenijo vrhunsko kakovost izdelkov, smo prepoznani in zato bomo to nadaljevali. Kakovost izdelkov je naša glavna prednost in najpomembnejša vrednota v podjetju,« poudarja prokuristka Sastele.

Imajo proteinsko kremšnito z manj sladkorja

»To potrjujejo tudi certifikati. Na zadnjem nenapovedanem certificiranju za IFS Food V8 smo dobili kar 98,92 točke od stotih,« ponosno poudari Maja Gotal. Inovativnost njihovih tehnologov in drugih sodelavcev pa tudi povratne informacije s trga pripomorejo k temu, da vsako leto seznam izdelkov dopolnijo vsaj še z enim. Zadnja štiri leta so vsako leto prejeli zlato priznanje za doseženo odlično kakovost GZSZbornice kmetijskih in živilskih podjetij.

Nagrajena je bila tudi njihova proteinska kremšnita z manj sladkorja, ki so jo na trg dali lani. Tako so se odzvali na nakupovalne trende, hkrati pa poskrbeli za trajnostno embalažo. Kremšnite so namreč pakirane v škatlicah R-PET, ki so brez barvil in se v celoti reciklirajo. So pa tudi v Sasteli prepoznali priljubljenost pistacije med kupci in jim bodo te dni v trgovinah začeli ponujati še pistacijevo madžarico in pistacijevo rezino s čokolado.

»Smo dober tim in to nas žene naprej. Naša razvojna ekipa je izjemna. Seveda pa redno spremljamo trende. In ker je pistacija še vedno hit, smo jo tudi mi vključili v naše izdelke. Tradicionalno ves čas prepletamo s sodobnimi trendi in se odzivamo nanje s čimprejšnjo ponudbo. S tem tudi našim trgovcem zagotavljamo, da so s svojimi izdelki čim bolj zanimivi za kupce in torej še bolj konkurenčni.«

Kar se je dalo, so avtomatizirali

Kadrovske potrebe jim uspeva dobro zapolnjevati. Imajo večinoma stalne sodelavce iz lokalnega okolja, v času večjega povpraševanja, to je med prazniki, zaposlujejo tujce iz bližnjih držav. Tudi pri logistiki so na domačem trgu samostojni, medtem ko na tujih sodelujejo z lokalnimi partnerji, ki zagotavljajo hlajene prevoze.

So pa vse faze priprave slaščic, ki to omogočajo, avtomatizirali. Lani so kupili še ultrazvočni rezilnik za slaščice, kar pomeni, da so izločili vse dejavnike za kontaminacijo izdelkov. Letos nameravajo postaviti zaprto pralnico za vozičke, kupili bodo tudi turbo industrijski mešalnik surovin, ki bo za nekajkrat pospešil postopek priprave slaščic.

Od leta 2018 delujejo v novi proizvodno-poslovni stavbi na dobrih tisoč kvadratnih metrih. Zmogljivosti naj bi zadoščale še za nekaj prihodnjih let, bodo pa pri širitvi najverjetneje najprej na vrsto prišla skladišča. »Širitev ne bo težava, saj imamo na voljo dovolj veliko zemljišče,« pojasnjuje Maja Gotal.

Finančno stabilnost si, kot poudarja prokuristka Sastele, zagotavljajo z odličnim sodelovanjem s trgovskimi verigami. Podjetje je tako rekoč nezadolženo. Za letos načrtujejo, da bodo ustvarili za 2,35 milijona evrov prihodkov, kar je 12-odstotna rast glede na lani.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Finance
Albina Kenda V grafih: Slovenski javni dolg je konec leta 2023 in zrasel in upadel – odvisno od perspektive 5

Konec zadnjega četrtletja minulega leta je bil slovenski javni dolg nominalno manjši v primerjavi s prejšnjim četrtletjem, v primerjavi z istim četrtletjem konec leta 2022 pa je bil večji, kaže sveža evropska statistika.

FINANCE
Avto
Avto
avtotrg EU
Avto Albina Kenda Marec je v EU zaznamoval precejšnji upad prodaje e-avtov 4

Marca je na medletni ravni število na novo registriranih avtov v članicah EU upadlo za 5,2 odstotka, pri prodaji novih e-avtov pa je bilo krčenje dvakrat tolikšno.

FINANCE
Finance
pregled
Albina Kenda V grafih: ne le prebivalstvo, v EU se starajo tudi avti 11

V kateri članici imajo v povprečju najstarejše in najmlajše avtomobile ter s kako starimi se v povprečju vozijo Slovenci

FINANCE
Finance
albina kenda
Albina Kenda Javna razprava o pokojninski reformi naj bo poglobljena 3

Želeti si je celovite razprave, ki bo vključevala različne vidike, tako javnofinančne kot praktično življenjske, saj delamo reformo zase.

FINANCE
Živilci
Naj živilci
Naj živilci Jana Petkovšek Štakul Dobrote Dolenjske: Tujcem so naši izdelki všeč, zato gremo še letos na Amazon

Edinstveni sadni in zeliščni izdelki so prepoznavni znak zavoda, ki združuje najboljše ponudnike z območja nekdanje zgodovinske dežele Dolenje Kranjske

FINANCE
Finance
NATURA 2000
Albina Kenda Kaj je skupno Cerkniškemu jezeru, boju z nutrijami in lekciji o GPS za ribičke

V vseh primerih gre za projekte, ki so jih prepoznali za vodilne dosežke na področju varstva narave in so med finalisti za letošnjo evropsko nagrado v programu Natura 2000.

FINANCE
Finance
cena denarja
Albina Kenda Fed ni spremenil ključne obrestne mere, a nakazal, da bi to lahko storil do konca leta 1

V danes objavljenih gospodarskih napovedih so pri tem na Fedu izboljšali pričakovanja o letošnji rasti ameriškega BDP, poslabšali pa pričakovanja o letošnji višini jedrne inflacije.