Si predstavljate za dobrih 40 ton prekmurske gibanice? No, toliko in še dobro tono več te originalne slovenske slaščice so lani izdelali v pekarskem podjetju Sastela iz Pristave pri Ljutomeru. Podjetje predstavljamo v sklopu natečaja Odlično živilsko podjetje.
Sastelini izdelki nastajajo po tradicionalnih receptih in iz originalnih sestavin. Prekmursko gibanico, ki je na ravni Evropske unije zaščiten tradicionalni slovenski izdelek, pod lastno blagovno znamko od lani prodajajo tudi v avstrijskih trgovinah in Maja Gotal, prokuristka podjetja, pričakuje, da bodo na temelju dosedanjega dobrega sodelovanja s trgovci in dodatnega povpraševanja kmalu začeli prodajati še druge izdelke.
Avstrija kot odskočna deska
Zato pričakujejo, da se bo trenutno šestodstotni delež prodaje v Avstriji dokaj hitro povečal. Krepijo tudi svoj tržni položaj na Hrvaškem, saj se že približujejo desetodstotnemu deležu celotnih prihodkov, ki so lani znašali nekaj manj kot dva milijona evrov. Zdaj v naši južni sosedi prodajajo v Konzumu in Pekarnicah Klara, nadejajo pa se sodelovanja tudi z drugimi večjimi trgovci tako na Hrvaškem kot drugje po Evropi.
»S prodorom na avstrijski trg so nas poiskale tudi druge trgovske verige drugih evropskih držav, ki so naše izdelke opazile bodisi na policah bodisi v katalogih. Pogovori o sodelovanju že potekajo.«
Načrtno delajo tudi pri prodaji v hotelih, pravi sogovornica. »Na področju HoReCa smo začeli delati pred kratkim. Ker vse dejavnosti v podjetju, tudi prodajo in marketing, opravljamo sami, gre nekoliko počasneje, a HoReCa je letos v našem fokusu in intenzivna komunikacija s hotelsko-gostinskim sektorjem že poteka, saj je sezona pred vrati. Ponudili jim bomo tako sveži kot poltrajni program.«
Breskvice jeseni v danskem Lidlu
Med pomembnejšimi dosežki prokuristka Sastele poudarja začetek prodaje na Danskem. Jeseni naj bi namreč v Lidlovih trgovinah začeli prodajati breskvice. »Na tem trgu še nismo, si pa od njega veliko obetamo. Breskvice so med našimi najbolje prodajanimi izdelki – poleg gibanice, saher kock, linških oči in lešnikovih rogljičkov. Nemalokrat nas v Sloveniji prepoznajo tuji turisti, ki si nato želijo naših slaščic še na domačih policah. V Evropi smo prepoznani po kakovosti in tako si počasi odpiramo še druge trge, kot je Nemčija. Tja bomo jeseni začeli prodajati medenko, donavske valove in kokosove kocke,« našteva sogovornica.
Podjetje izdeluje okoli 40 različnih izdelkov, pri čemer prevladujejo sveži – 42 odstotkov –, tretjina jih je poltrajna, četrtina pa trajna. Izdelkov ne opuščajo, ampak širijo njihov nabor. So eni redkih v širši regiji, ki izdelujejo velike linške oči, delež keksov pa vztrajno povečujejo. Naj ob tem omenimo, da je njihova mini potica pred leti prek zunanjega ministrstva prišla tudi na krožnik papeža Frančiška.
Pomembna je kakovostna surovina
Imajo certifikat zagotavljanja kakovosti hrane IFS Food V8, ki ga že več let dosegajo na najvišji ravni. Kot zagovorniki trajnosti imajo certifikat Rainforest Sustainable Agriculture Standard Certificate za kakav, ki ga uvažajo.
Sicer pa je večina surovin, ki jih uporabljajo, slovenskega porekla. »Ne uporabljamo gotovih zmesi, ampak jih izdelujemo sami iz osnovnih surovin. Naši izdelki ne vsebujejo ne konzervansov ne emulgatorjev. Kakovost in dolgotrajno uporabo dosegamo z najvišjo ravnijo higiene v celotnem proizvodnem procesu in s kakovostnimi surovinami.«
Verjamejo v lastno blagovno znamko
Večino izdelkov prodajo pod lastno, petino pa pod trgovsko blagovno znamko. Stari Rogljiček je njihova najmočnejša blagovna znamka. Kupci pa jih prepoznajo tudi pod blagovnimi znamkami Stela, Stella, Tante Mizti's (teta Mitzi) in Sastela. Letošnja novost je prodaja »na rinfuzo«. V 1,25-kilogramskem in 2,5-kilogramskem pakiranju bodo ponujali praznično kremno pecivo, v trikilogramskem pa čajno praznično pecivo.
»Tudi v prihodnje bomo večino svojih izdelkov prodajali pod lastno blagovno znamko. Res je, da to zahteva večji vložek, a pod lastnimi blagovnimi znamkami, ki pomenijo vrhunsko kakovost izdelkov, smo prepoznani in zato bomo to nadaljevali. Kakovost izdelkov je naša glavna prednost in najpomembnejša vrednota v podjetju,« poudarja prokuristka Sastele.
Imajo proteinsko kremšnito z manj sladkorja
»To potrjujejo tudi certifikati. Na zadnjem nenapovedanem certificiranju za IFS Food V8 smo dobili kar 98,92 točke od stotih,« ponosno poudari Maja Gotal. Inovativnost njihovih tehnologov in drugih sodelavcev pa tudi povratne informacije s trga pripomorejo k temu, da vsako leto seznam izdelkov dopolnijo vsaj še z enim. Zadnja štiri leta so vsako leto prejeli zlato priznanje za doseženo odlično kakovost GZS – Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij.
Nagrajena je bila tudi njihova proteinska kremšnita z manj sladkorja, ki so jo na trg dali lani. Tako so se odzvali na nakupovalne trende, hkrati pa poskrbeli za trajnostno embalažo. Kremšnite so namreč pakirane v škatlicah R-PET, ki so brez barvil in se v celoti reciklirajo. So pa tudi v Sasteli prepoznali priljubljenost pistacije med kupci in jim bodo te dni v trgovinah začeli ponujati še pistacijevo madžarico in pistacijevo rezino s čokolado.
»Smo dober tim in to nas žene naprej. Naša razvojna ekipa je izjemna. Seveda pa redno spremljamo trende. In ker je pistacija še vedno hit, smo jo tudi mi vključili v naše izdelke. Tradicionalno ves čas prepletamo s sodobnimi trendi in se odzivamo nanje s čimprejšnjo ponudbo. S tem tudi našim trgovcem zagotavljamo, da so s svojimi izdelki čim bolj zanimivi za kupce in torej še bolj konkurenčni.«
Kar se je dalo, so avtomatizirali
Kadrovske potrebe jim uspeva dobro zapolnjevati. Imajo večinoma stalne sodelavce iz lokalnega okolja, v času večjega povpraševanja, to je med prazniki, zaposlujejo tujce iz bližnjih držav. Tudi pri logistiki so na domačem trgu samostojni, medtem ko na tujih sodelujejo z lokalnimi partnerji, ki zagotavljajo hlajene prevoze.
So pa vse faze priprave slaščic, ki to omogočajo, avtomatizirali. Lani so kupili še ultrazvočni rezilnik za slaščice, kar pomeni, da so izločili vse dejavnike za kontaminacijo izdelkov. Letos nameravajo postaviti zaprto pralnico za vozičke, kupili bodo tudi turbo industrijski mešalnik surovin, ki bo za nekajkrat pospešil postopek priprave slaščic.
Od leta 2018 delujejo v novi proizvodno-poslovni stavbi na dobrih tisoč kvadratnih metrih. Zmogljivosti naj bi zadoščale še za nekaj prihodnjih let, bodo pa pri širitvi najverjetneje najprej na vrsto prišla skladišča. »Širitev ne bo težava, saj imamo na voljo dovolj veliko zemljišče,« pojasnjuje Maja Gotal.
Finančno stabilnost si, kot poudarja prokuristka Sastele, zagotavljajo z odličnim sodelovanjem s trgovskimi verigami. Podjetje je tako rekoč nezadolženo. Za letos načrtujejo, da bodo ustvarili za 2,35 milijona evrov prihodkov, kar je 12-odstotna rast glede na lani.