Novice

Še uradno: prerojena električna Lancia Ypsilon

Nekdaj prestižna italijanska znamka se želi ponovno vrniti med kupce s svojim prvim električnim modelom povsem drugačne podobe in dobro znanega imena. Pričakovanja so visoka, pri znamki pa hkrati neprestno skrbijo za pozornost medijev.

Veliko pompa

Nekateri od korakov pri lansiranju novega električnega modela so bili načrtovani, drugi spet ne. Si bomo pa Ypsilon verjetno zapomnili po velikem številu napovednikov ter številnih fazah razkritja, od katerih niso bile vse v korist ustvarjalcev. Po vseh neuradnih pol-premierah, je letošnje Valentinovo prineslo še tisto “pravo”.

NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA6Kljub temu, da gre za prvi baterijsko-električni model znamke Lancia, bo (v maniri skupine Stellantis) predvidoma relativno hitro sledila blago-hibridna bencinska različica. Sicer pa bodo vsi modeli znamke od leta 2026 naprej izključno baterijsko-električni. Mala kombilimuzina je (enako kot Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat 600 in Jeep Avenger) zasnovana na koncernski tehnični platformi CMP/eCMP, a so ji – razumljivo – namenili povsem drugačen oblikovalski pristop, ki ga je naznanil koncept Lancia Pu+Ra HPE.

Y kot rdeča nit

NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA2Svetlobni podpis zadnjega dela je zasnovan na osnovi okroglih rdečih luči, ki obkrožajo ležeč motiv črke ipsilon. Podobno se podoba prve črke modela ponovi na sprednjih žarometih. Dodaten oblikovni poudarek na vozilo prinašajo kolesni loki, stranski ogledali in stebriček C v sijoči črni brvi. A ta opis seveda velja za uvodno omejeno serijo Ypsilon Cassina, ki je nastala v sodelovanju s priznanim italijanskim izdelovalcem pohištva. Štela naj bi 1.906 oštevilčenih in certificiranih primerkov z baterijsko gnanim električnim pogonom. Običajne izvedbe modela bodo najverjetneje precej manj glamuroznega videza.


Ypsilon v številkah – dolžina: 4.08 m, širina: 1.76 m, višina: 1.44 m, masa (BEV): 1.584 kg


NewLANCIAYPSILONEDIZIONELIMITATACASSINA8V notranjosti ima sodobni Ypsilon dva digitalna zaslona. Digitalni kokpit pred voznikom meri 10,25 palcev, enako kot sredinski zaslon informacijsko-multimedijskega sistema SALA, ki je na srečo dobil podporo v obliki linije fizičnih gumbov za nastavitve klimatizacije. Paket pripomočkov za povezovanje in polnjenje pametnih naprav vključuje površino za brezžično polnjenje, tri vhode USB-C ter integracijo s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Da bi ostal prepoznaven med sebi podobnimi, so modelu Ypsilon namenili poseben zvočni sistem, ambientalno osvetlitev ter filter kabinskega prezračevanja, ki naj bi poskrbel za odstranitev 99 % vseh škodljivih delcev.

Električni sklop, ki ga že poznamo

V baterijsko-električnem modelu je nameščen elektromotor s 115 kW/156 KM moči in baterijo kapacitete 51 kWh, kar naj bi zadoščalo za normni doseg v mešanem ciklu WLTP do 403 km (poraba 14,3-14,6 kWh/100 km). Hitro DC polnjenje naj bi v 24 minutah dopolnilo baterijo z 20 % na 80 % oziroma poskrbelo za novih 100 km dosega v desetih minutah.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Lancia.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Še uradno: prerojena električna Lancia Ypsilon"


whitee
2 meseci 27 dni nazaj

Meni je zelo lepa. Kljub temu, da se v obliki najdejo vsaj trije avtomobili, se mi zdi, da so Italijani to lepo speljali, kot to znajo. O pogonskem sklopu pa ne bom dal komentarja.

 
CASIP – nov kitajski konzorcij za baterije z elektrolitom v trdnem stanju
Audi zamenjal vodjo oblikovanja